ظریف با فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد

کدخبر: ۲۳۵۶۷۸
اقتصادنیوز؛ «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز جمعه در دومین روز سفر به اسلام آباد با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.
ظریف با فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان، با تاکید بر لزوم گسترش همکاری مرزی دو کشور گفت که ایران آماده است تا در خصوص مبارزه با تروریسم با همسایه خود همکاری کند.

تقویت مناسبات فیمابین به ویژه تاکید بر گسترش روابط وهمکاری نظامی و امنیتی بین دو کشور از محورهای گفت و گوهای دو طرف بود.

طرفین در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت همکاری های دوجانبه طی یکسال گذشته، ابراز امیدواری کردند که با توجه به اهداف و منافع مشترک و نگرانی های مشترک مرزی، این همکاری ها نیز گسترش یابد.

محمد جواد ظریف در این دیدار با تمجید از دستاوردهای طرف پاکستانی در مبارزه با تروریسم، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم به عنوان نگرانی مشترک اعلام کرد.

ظریف تصریح کرد:پدیده تروریسم، جهانی و منطقه ای است و ایران حاضر است در این خصوص با پاکستان همکاری کند.

در موضوع همکاری مشترک مرزی نیز، با توجه به اینکه دو کشور مرزهای مشترکی حدود یک هزار کیلومتر دارند، در این دیدار در خصوص مبارزه با اشرار و گروه های تروریستی و نحوه مبارزه جامعه با تروریسم، تبادل نظر شد.

«محمدجواد ظریف» عصر پنجشنبه در سفر به پاکستان و بدو ورود به پایگاه هوایی نورخان اسلام آباد، مورد استقبال «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان، جمعی از مسئولان سفارت و یکی از مسئولان وزارت امور خارجه پاکستان قرار گرفت. 

سفر ظریف به پاکستان، نخستین سفر یک مقام دیپلماتیک به این کشور در دولت جدید پاکستان به رهبری «عمران خان» است. 

تحلیل گران سیاسی، سفر وزیر خارجه ایران به پاکستان، همزمان با آغاز به کار دولت جدید این کشور را فرصت مناسب استحکام روابط تهران و اسلام آباد در دوران تازه تمرین دمکراسی در این کشور ارزیابی می کنند. 

ظریف زمانی به پاکستان سفر می کند که کارشناسان معتقدند، گسترش رفت و آمد مقام های بلندپایه دو کشور می تواند به گسترش روابط دوجانبه و همچنین مقابله با چالش های پیش رو در سطح منطقه ای و بین المللی کمک کند. 

ظریف در سفر دو روزه خود به پاکستان، با مقام های دولت جدید پاکستان و در راستای توسعه همکاری های طرفین، با مقام های عالیرتبه این کشور از جمله «عمران خان» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو می کند. 

وی روز گذشته با اسد قیصر رییس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفت و گو کرد. 

ملاقات با «اسد عمر» وزیر اقتصاد و دارایی پاکستان، از دیگر برنامه های ظریف در اسلام آباد است. 

وزیر خارجه ایران پیش از این نیز هفت بار به پاکستان سفر کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید