باقری لنکرانی: راه‌حل‌های روحانی شکست خورده است

کدخبر: ۲۳۵۷۹۷
اقتصادنیوز: عضو کابینه دولت نهم با بیان اینکه روحانی از راه‌حل‌های شکست خورده در مجلس دفاع کرد، گفت: نظارت‌های مجلس بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید به موقع و بهنگام باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کامران باقری لنکرانی عضو کابینه دولت نهم با اشاره به جلسه سوال از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: از رای مجلس پس از پاسخ های رئیس‌جمهور روشن است که مجلس و افکار عمومی قانع نشدند، اما با این موضوع باید به صورت سازنده برخورد کرد و برخورد سازنده هم این است که از تشریک مساعی بیشتری بین قوا برای حل معضلات کشور استفاده کنیم.

وی افزود: آنچه نگران کننده است، استفاده از راه حل های قدیمی علیرغم روبرو شدن با شرایط جدید است. متاسفانه راه حل های قدیمی که برخی مربوط به ده ها سال پیش است و تجربه شده و همان موقع هم حاصلش این بود که با بدهی خارجی زیادی روبرو شویم، مجددا با یک روکش جدید دنبال می شود.

وزیر بهداشت دولت نهم با تاکید بر ضرورت نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت های بومی، تصریح کرد: نتیجه منطقی که همه بخصوص دولت و آقای روحانی باید از جلسه سوال از رئیس‌جمهور بگیرند این است که در مسیر راه حل‌های جدیدی که ظرفیت و بنیاد فکری آن در کشور وجود دارد و برخی از آنها نیز قبلا استفاده شده است، حرکت کنند.

باقری لنکرانی حاشیه کمتر نسبت به نوبت گذشته سوال از رئیس جمهور و پاسخ به موضوع و پرداختن به سوال از سوی روحانی را از جمله نکات ارزنده این جلسه برشمرد و خاطرنشان کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که راه و روشی که رئیس‌جمهور از آن دفاع کردند، راه حل شکست خورده ای است که نتایج خوبی هم تا الان به بار نیاورده و امیدواریم نتیجه جلسه سوال از رئیس جمهور تغییر در سیاست ها باشد.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت بیشتر مجلس در موضوعات اقتصادی، گفت: نظارت‌های مجلس بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید به موقع و به هنگام باشد، نه اینکه وقتی دلار ۳۵۰۰ تومانی به ۱۱ هزار تومان تبدیل شد بخواهد نظارت کند.

وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به آشفتگی بازار سکه و ارز و خودرو، عنوان کرد: در حال حاضر با بحث خودرو روبرو هستیم که قیمت خودرو درب کارخانه با بازار گاهی تفاوتش به دو برابر رسیده است. اینکه وزیر صنعت را استیضاح کنیم، رافع تکلیف نیست؛ بلکه باید به ریشه های کار پرداخت و جلوی آن را به موقع گرفت نه اینکه وقتی منجر به بحران شد، بخواهیم با حذف فرد برنامه ریزی کنیم.

باقری لنکرانی در پایان تاکید کرد: اصلاح برنامه‌ها و سیاست های اساسی دولتی باید در دستور کار و هدف گذاری باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید