مانور گسترده نظامی روسیه در مدیترانه

کدخبر: ۲۳۵۸۶۲
اقتصادنیوز: نیروهای دریایی و هوایی روسیه امروز (شنبه) بزرگترین مانور آموزشی نظامی خود را در مدیترانه آغاز می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، این مانور با حضور 26 ناو از یگان‌های شمالی، بالتیک و دریای سیاه و همچنین ناوگان کاسپین شامل دو زیردریایی و چند جنگنده دیگر در بازه زمانی اول تا هشتم سپتامبر سال جاری میلادی در دریای مدیترانه برگزار می‌شود.

این رزمایش با حضور بمب افکن‌های استراتژیک Tu-160، جنگنده‌های ضد زیردریایی Tu-142 و Il-38 و همچنین جنگنده‌های سوخو-33 و Su-SM در حال برگزاری است.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که این رزمایش ارتباطی به اوضاع در ادلب سوریه ندارد و قبلا درباره آن برنامه‌ریزی شده بود.

این مانور زمانی برگزار می‌شود که تنش‌ها میان آمریکا و روسیه بر سر سوریه شدت گرفته است.

گزارش شده نیروهای دولت سوریه به زودی عملیاتی را برای کنترل ادلب آغاز خواهند کرد. ادلب در شمال غرب سوریه، تنها منطقه‌ای است که در دست مخالفان باقی مانده است.

در ادلب سوریه نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار نفر زندگی می‌کنند که نیمی از آنها را مخالفان و شهروندانی تشکیل می‌دهند که به این منطقه فرار کرده‌اند.

سازمان ملل متحد در مورد تبعات حمله به ادلب و تاثیر آن بر زندگی مردم هشدار داده و گفته است اگر برنامه حمله علیه مخالفان در ادلب عملی شود،"طوفانی جدی" در پیش خواهد بود.

در همین حال، روسیه و سوریه مخالفان را متهم کرده‌اند که در پی صحنه‌سازی یک حمله شیمیایی در ادلب هستند تا با مقصر جلوه دادن دولت بشار اسد، زمینه ورود آمریکا را فراهم کنند.

قرار است نماینده ویژه آمریکا در سوریه امروز به منطقه سفر کند. آمریکا در مورد استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه در عملیات ادلب هشدار داده است.

آمریکا گفته است این کشور به هرگونه حمله شیمیایی توسط حکومت سوریه واکنش نشان خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید