جاسوس سابق انگلیسی:

روس‌ها ترامپ را مثل موم در دستشان داردند

کدخبر: ۲۳۵۸۸۳
اقتصادنیوز؛ «بروس اوهر» وکیل ارشد وزارت دادگستری آمریکا به نقل از یک جاسوس سابق انگلیسی گفته است که سازمان اطلاعات روسیه معتقد است "ترامپ را مثل موم در دستان خود دارد".
روس‌ها ترامپ را مثل موم در دستشان داردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ یک وکیل ارشد وزارت دادگستری آمریکا اظهار کرد یک جاسوس سابق انگلیسی دو سال پیش در جریان صرف صبحانه‌ای، به وی گفته است که مقام‌های اطلاعاتی روسیه معتقدند که ترامپ را "مثل موم در دستشان دارند".

چند منبع آگاه گفتند بروس اوهر، وکیل ارشد وزارت دادگستری آمریکا همچنین اظهار کرده که فهمیده یک دستیار کمپین ترامپ با مقام‌های روسی عالی‌رتبه‌تری به نسبت آنچه که قبلا این دستیار تایید کرده بود ملاقات داشته است.

جزئیات قبلا اعلام نشده صبحانه تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۶ بروس اوهر با یک ماموریت اطلاعاتی سابق انگلیسی به نام کریستفر استیل اخیرا در نشستی خصوصی میان اوهر با قانونگذاران آمریکایی مطرح شد و یک نوع تبادل اطلاعات بالقوه حساس را درباره ترامپ افشا می‌کند.

این در حالی است که ترامپ مکررا تلاش داشته که اعتبار این اطلاعات را زیرسوال ببرد.

به گفته این منابع آگاه که نامشان را فاش نکردند از جمله مسائلی که اوهر مطرح کرده این بوده که گفته از سوی کریستوفر استیل در جریان این صبحانه فهمیده که یک مقام اطلاعاتی سابق ناشناس روسی این گفته را مطرح کرده که سازمان اطلاعات روسیه معتقد است "ترامپ را مثل موم در دستان خود دارد".

مشخص نشده که ‌آیا استیل مستقیما این گفته را از کسی شنیده یا از طریق رابط‌هایش آن را فهمیده اما این دریافت کلی در پرونده استیل منعکس شده است.

اوهر در زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا یک مقام ارشد در دفتر معاون دادستان کل آمریکا بود و نخستین بار یک دهه پیش با استیل دیدار کرد و ارتباط آنها بر سر علاقه‌شان به مقابله با جرایم بین‌المللی سازمان یافته نزدیک تر شد و در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ چند بار با یکدیگر دیدار کردند.

یکی از دیدارهایی که اوهر در دیدار با قانونگذاران آمریکایی درباره آن توضیح داده مربوط به یک صبحانه با کریستوفر استیل در شهر واشنگتن است که در این نشست علاوه بر این دو نفر یک همکار استیل نیز در آن حضور داشته و همسر اوهر به نام نلی نیز مدت کوتاهی در این نشست حضور پیدا کرده است.

همچنین اوهر تایید کرد که استیل به او گفته یک دستیار کمپین ترامپ به نام کارتر پیج که در همان ماه به مسکو سفر کرده بود و ارتباطاتش با روسیه توجه اف‌.‌بی.‌آی را جلب کرد با مقام‌های روسی عالی‌رتبه‌تری به نسبت آنچه که تایید کرده دیدار داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید