یک منبع سیاسی کُرد عراقی:

پمپئو بارزانی را قانع کرده تا به ائتلاف النصر بپیوندد

کدخبر: ۲۳۵۸۸۴
اقتصادنیوز؛ یک منبع کرد عراقی خبر داده که مایک پمپئو در تماس تلفنی با مسعود بارزانی وی را برای حمایت از ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی قانع کرده است.
پمپئو بارزانی را قانع کرده تا به ائتلاف النصر بپیوندد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ یک منبع سیاسی کُرد امروز اعلام کرد که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق از او خواسته تا به ائتلاف نصر تحت رهبری حیدر العبادی بپیوندد.

بر اساس این خبر این تماس تلفنی با هدف تعیین تکلیف موضع جریان های کُرد و فراهم کردن شرایط لازم برای انتخاب حیدر العبادی برای نخست وزیری عراق صورت گرفته است.

این منبع تأکید کرده که تماس تلفنی پمپئو و بارزانی که دو روز پیش انجام شده بعد از آن صورت گرفته که «بریت مک گورک» فرستاده ویژه ترامپ موفق نشده بود تا رهبران حزب دموکرات کردستان و دیگر جریان های سیاسی این اقلیم را راضی کند تا از العبادی حمایت کنند.

این در حالی است که پیشتر گزارش ها حاکی از مشاجره لفظی برت مک‌گورک و بارزانی بوده و بارزانی با درخواست مک گورک برای ائتلاف با العبادی مخالفت کرده بوده است.

بر اساس این خبر  این موضع گیری بارزانی سبب شد که نماینده ترامپ بارزانی را تهدید کند و خطاب به وی بگوید: به نظر می رسد که تو هنوز از همه پرسی درس نگرفته ای؟

بارزانی ناخرسند از نحوه حرف زدن نماینده ترامپ به وی اعلام کرد که زیر بار دیکته هایش نمی رود و اینکه این شیوه حرف زدن مک‌گورک قابل قبول نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید