الحشد‌الشعبی انتقال موشک‌های بالستیک ایرانی به عراق را تکذیب کرد

کدخبر: ۲۳۵۸۹۱
اقتصادنیوز؛ علی الحسینی، سخنگوی الحشد الشعبی ادعای رویترز مبنی بر انتقال موشک‌های بالستیک ایرانی به عراق به منظور هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی در آن کشور را بی اساس خواند.
الحشد‌الشعبی انتقال موشک‌های بالستیک ایرانی به عراق را تکذیب کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ علی الحسینی، سخنگوی رسمی الحشدالشعبی در محور شمالی در واکنش به ادعای انتقال موشک های ایرانی به عراق در گفتگو با وطن نیوز گفت که این اتهامات علیه الحشد الشعبی جدید نیست، زیرا پیش از این نیز ما را به سرقت از مناطق آزادشده از دست داعش متهم کردند و خبر دستیابی الحشدالشعبی به موشک های ایرانی به منظور هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی در عراق بی اساس و نادرست است.

وی افزود: درگیری های سیاسی باعث می‌شود که برخی شخصیت ها که خواهان شر برای عراق هستند چنین اتهامات باطلی علیه الحشد الشعبی مطرح کنند. الحشد الشعبی به هیچ موشکی نیاز ندارد زیرا نیازهای خود را می‌تواند از طریق دولت عراق تامین کنند به خصوص بعد از اینکه به یکی از سازمان های رسمی کشور تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع غربی و عراقی مدعی شد که ایران به متحدان خود در عراق موشک‌های بالستیک داده است و ظرفیت‌های آنها را به منظور ایجاد بازدارندگی علیه حملات به منافعش در منطقه و ایجاد امکانات مقابله با دشمنان منطقه‌ای توسعه می‌دهد.

این خبرگزاری در گزارش خود مدعی شده است که این خبر را از دو منبع اطلاعاتی عراقی و دو منبع اطلاعاتی غربی کسب کرده است و اینکه ایران طی چند ماه گذشته، موشک‌های بالستیک کوتاه‌بردی را به متحدانش در عراق منتقل کرده است. این گزارش به نقل از منابع مذکور مدعی شد که ایران به آن گروه‌ها کمک می‌کند که ساخت موشک‌های خود را آغاز کنند.

از سوی دیگر سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادعای برخی رسانه ها درباره اقدام ایران در آموزش و تسلیح عراقی‌ها برای مبارزه با آمریکایی‌ها را مضحک دانست و گفت: ایران به عراقی‌ها صرفا در مقابله با گروه های تروریستی کمک کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید