ظریف: حوزه دارویی از استثناهای تحریم ها آمریکا است اما این هم شعار است

کدخبر: ۲۳۵۹۰۱
اقتصادنیوز؛ محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بابیان اینکه اقدامات آمریکا در حوزه تحریم دارویی ظالمانه است،عنوان کرد: حوزه دارویی از استثناهای تحریم ها آمریکا است ولی این هم مثل باقی حرف هایشان شعار است.
ظریف: حوزه دارویی از استثناهای تحریم ها آمریکا است اما این هم شعار است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های بهداشت و خارجه گفت: حوزه سلامت یکی از حوزه های پرافتخار کشور است که نقش مهم و برجسته ای در دیپلماسی کشور دارد.

وی افزود: خدمات پزشکی که همکاران ما در وزارت بهداشت ارائه می‌کنند، معرف پیشرفت‌های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت در عرصه بین‌المللی است.امیدواریم خدمات بهتری به همکاران در وزارت بهداشت تقدیم کنیم، البته پیشرفت های ایران در زمینه علم بسیار قابل توجه بوده و معرف فعالیت های خوب کشورمان است .

این دیپلمات کشورمان با بیان اینکه با تلاش وزارت بهداشت جایگاه خوبی در زمینه علمی در دنیا پیدا کرده ایم، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه های مهم دیپلماسی، دیپلماسی علمی است. مشکل ما این است که در خصوص همکاری بین المللی و ارتقای سطح علمی مقداری کاستی داریم که در جهت رفع آن تلاش می کنیم  تا قوی تر شویم.

وی گفت: امروزه در سطح جهان اساتید برجسته پزشکی ما توانسته‌اند به خوبی در عرصه سلامت خود را نشان داده و جایگاه مناسبی پیدا کنند.

وزیر امورخارجه ادامه داد: ما در عرصه جهانی در زمینه همکاری‌های بین‌المللی مشکلاتی داریم، باوجود  کاستی‌های موجود در این زمینه، باید تمام تلاش خود را برای ارتقا وضعیت علمی دانشگاه‌ها در حوزه سلامت انجام دهیم تا با رفع این کمبودها زمینه‌های مناسب برای همکاری‌های بین‌المللی فراهم شود.

ظریف بابیان اینکه ایران می‌تواند علاوه بر استفاده از امکانات پزشکی دیگر کشورها قابلیت آنرا دارد که امکانات پزشکی خود را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد، خاطرنشان کرد:حوزه گردشگری سلامت، ارزآوری و نام آوری دارد. همچنین پیشرفت در حوزه سلامت علاوه بر اینکه برای نام کشور در منطقه و جهان مهم است، می‌تواند نقش موثری در اقتصاد مقاومتی ما هم داشته باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: در شرایط تحریم وزارت امور خارجه وظیفه خود می داند که در بحث تامین دارو تلاش کند، چرا که حوزه سلامت مورد تحریم ظالمانه آمریکا قرار گرفته است. وزارت خارجه با همکاری وزارت بهداشت باید آمریکا را وادار کند که حقوق ایران را در زمینه دارو تضییع نکند و هیچ مشکلی برای مردم در این زمینه ایجاد نشود.

وزیر امور خارجه بابیان اینکه اقدامات آمریکا در حوزه تحریم دارویی ظالمانه است،عنوان کرد: حوزه دارویی از استثناهای تحریم ها آمریکا است ولی این هم مثل باقی حرف هایشان شعار است، گفت: تلاش می کنیم تا در زمینه دارو به مشکلی روبرو نشویم و دسترسی مردم به خدمات پزشکی و علمی تسهیل شود.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان، تصریح کرد: با کمک و همکاری دو وزارتخانه خارجه و بهداشت با همدیگر می‌توانیم در حوزه سلامت وضعیتی ایجاد کنیم که علاوه بر معرفی کشور در سطح منطقه و جهان به تأمین مایحتاج دارویی مردم و ارتقاء وضعیت معیشتی آنها کمک کند تا از این مرحله نیز با آرامش، عزت و سربلندی عبور کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید