کشف ۳۰۰کیلوگرم زغال تاغ در شاهرود

کدخبر: ۲۳۵۹۷۱
اقتصادنیوز :رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه نیروهای یگان حفاظت با هرگونه دست‌اندازی به طبیعت به‌شدت برخورد می‌کنند، گفت: ۳۰۰کیلوگرم زغال تاغ دریکی از مناطق شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،محمدرضا کشاورزیان بابیان اینکه برحسب گزارش واصله مبنی بر تهیه، توزیع و نگهداری زغال تاغ دریکی از مناطق شاهرود، مأموران حفاظتی اداره بلافاصله وارد عمل شدند، ابراز داشت: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده در بازرسی از محل موردنظر مقدار ۲۶ کارتن زغال تاغ به مقدار بیش از سیصد کیلوگرم کشف و ضبط شد.

وی بابیان اینکه برخی سودجویان با قطع تاغ، این درختچه مفید را به زغال تبدیل کرده و در بازارها به فروش می‌رسانند، افزود: با توجه به اینکه این درختچه مصرف آب کمی دارد در جلوگیری از فرسایش خاک و طوفان شن در مناطق کویری نقش مهمی بر عهده دارد که نبود آن می‌تواند زندگی بشر را با اختلال مواجه کند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه نیروهای یگان حفاظت در بخش‌های بیارجمند و بسطام به‌طور شبانه‌روزی منطقه را پایش می‌کنند، ابراز داشت: در مناطق کویری گشت‌های  ویژه  به‌صورت مناطق تاغ زار شهرستان را رصد کرده و با هرگونه دست‌اندازی به منابع ملی و منابع طبیعی با قاطعیت برخورد خواهند کرد.

کشاورزیان در ادامه تصریح کرد: از مردم ساکن در مناطق کویری و جوامع بومی و محلی تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مبنی بر قطع و قاچاق تاغ بلافاصله نیروی انتظامی و منابع طبیعی را در جریان قرار دهند تا نسبت به رفع آن در اسرع وقت اقدام شود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید