ترزا می: تکرار همه‌پرسی برگزیت خیانت به دموکراسی است

کدخبر: ۲۳۶۰۵۵
اقتصادنیوز: نخست‎وزیر بریتانیا می‌‌گوید به اتحادیه اروپا باج نمی‌دهم اما تسلیم رای آنهایی که خواهان برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت هستند نیز نمی‎شوم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، روزنامه «ساندی تایمز» در گزارشی از تصمیم اعضای حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس مبنی بر ارائه طرحی برای برگزیت خبر داد که طرح پیشنهادی ترزا می نخست‌وزیری این کشور موسوم به توافق «چکرز» را به چالش می‌کشد. قرار است طرح اعضای توری (محافظه‌کار) در کنفرانس سالانه حزب که در پایان ماه میلادی جاری (سپتامبر) برگزار می‌شود؛ ارائه شود.

این مسئله در کنار اتهام تسامح و سهل‌انگاری که به نخست‌وزیر انگلیس در برخورد با اتحادیه اروپا نسبت داده می‌شود؛ وی را بر آن داشت تا درهمین‌رابطه یادداشتی را در «ساندی تلگراف» منتشر کند.

ترزا می در این یادداشت قول مساعد داد که درباره طرح برگزیت خود با بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) مصالحه‌ای نکند که برخلاف منافع ملی بریتانیا باشد، حال‌آنکه وی همزمان هشدار داد: تسلیم نظر آنهایی که درباب توافق خروج خواهان برگزاری همه‌پرسی مجدد هستند نیز نمی‌شوم.       

به گفته می، برگزاری مجدد همه‌پرسی برگزیت به منزله خیانت محض به دموکراسی است. وی درحالیکه تنها ۲ ماه به ضرب‌الاجل پایان مذاکرات لندن-بروکسل باقی‌ است؛ از خوش‌بینی برای حصول توافقی خبر داد که به نفع مردم انگلیس باشد. با‌این‌حال، وی تاکید کرد حتی بدون حصول توافقی شایسته، انگلیس باز هم آماده خروج از اتحادیه اروپا خواهد یود.

گفتنی است طرح پیشنهادی می، به انگلیس مجال باقی ماندن در بازار آزاد اتحادیه اروپا درخصوص کالاهای کشاورزی و تولیدی را می‌دهد حال‌آنکه منتقدین بر این باورند که به‌این‌ترتیب، بخشی از اقتصاد اروپا همچنان در گرو التزام به قوانین بروکسل باقی خواهد ماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید