افشاگری ویکی لیکس: موسسه مک‌کین یک میلیون دلار از عربستان گرفته بود

کدخبر: ۲۳۶۲۴۲
اقتصادنیوز: تارنمای افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد: جان مک کین سناتور آمریکایی که دیشب مراسم تدفین وی برگزار شد، در جهت اجرای سیاست های عربستان و رژیم صهیونیستی فعالیت می کرد و «موسسه مک کین» یک میلیون دلار از سعودی ها گرفته بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این تارنما در حساب توئیتری خود نوشت: اسناد ویکی لیکس نشان می دهد که میراث اصلی سناتور مک کین پیشبرد مجموعه ای از سیاست های خطرناک سعودی- نتانیاهو، ویرانی عراق و سوریه و لیبی بود که به بحران آوارگان و ایجاد داعش منجر شد. موسسه مک کین حداقل یک میلیون دلار از عربستان سعودی پول گرفته بود.

«موسسه مک کین» در واشنگتن قرار دارد. این اندیشکده در حوزه سیاست خارجی، امنیت و اقتصاد فعالیت می کند. این موسسه زیر نظر دانشگاه ایالتی آریزونا فعالیت می کند.

مک کین یک سناتور جمهوریخواه و ایران ستیز براثر ابتلا به بیماری سرطان مغز در سن 81سالگی درگذشت. وی که بیش از یک سال از بیماری سرطان رنج می برد، از اواخر سال گذشته میلادی دیگر نتوانست در سنای آمریکا حضور یابد. مک کین از بازماندگان جنگ آمریکا علیه ویتنام بود که به مدت 6 سال در اسارت نیروهای ویتنامی به سر برد.

مراسم یادبود مک کین که روز شنبه برگزار شد، به محلی برای انتقاد از خط مشی کنونی آمریکا تبدیل شد. 

«جرج بوش» و «باراک اوباما» روسای جمهوری پیشین آمریکا در این مراسم حضور داشتند و سخنرانی کردند. مک کین روز یکشنبه به وقت محلی در آکادمی نیروی دریایی آمریکا در شهر آناپولیس مرکز ایالت مریلند دفن شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید