واکنش اردن به طرح آمریکا درباره تشکیل کنفدراسیون با فلسطین

کدخبر: ۲۳۶۲۶۴
اقتصادنیوز: اردن با پیشنهاد آمریکا برای تشکیل نظام کنفدرالی با فلسطین مخالفت کرد و اجرایی شدن این پیشنهاد را ناممکن دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، النشره نوشت، جمانه غنیمات، سخنگوی دولت اردن اعلام کرد: تشکیل نظام کنفدرالی اردن با فلسطین پیشنهادی غیرقابل بررسی و ناممکن است.

غنیمات تاکید کرد: مواضع اردن درخصوص راهکار تشکیل دوکشوری (اسرائیلی و فلسطینی) ثابت و مشخص است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنان اخیر خود در مقابل فعالان صلح فاش کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشنهادی به وی مبنی بر تشکیل یک کنفدراسیون با اردن را داده است.

وی فاش کرد که با این شرط با این پیشنهاد موافقت کرده است که اسرائیل نیز بخشی از آن نظام کنفدرالی باشد.

اسرائیل با توقف شهرک‌سازی و به رسمیت شناختن مرزهای ماقبل جنگ ژوئن ۱۹۶۷ بر اساس راه حل تشکیل دوکشوری موافقت نمی‌کند و این امر منجر به توقف مذاکرات صلح از آوریل ۲۰۱۴ میلادی شده است.

دولت ترامپ طبق یک برنامه موسوم به معامله قرن فلسطینیان برای امتیازدهی‌های ناعادلانه به نفع اسرائیل به‌ویژه در خصوص شهر قدس اشغالی و آوارگان تحت فشار گذاشته است.

طبق گفته فلسطینیان این پروژه با اقداماتی از جمله، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در ۱۴ مه گذشته، توقف حمایت مالی از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و فشارهای سیاسی کلید خورده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید