معاون امنیتی وزارت کشور در دیدار با سفیر سنگاپور؛

ایران آماده تعامل منطقی با تمام کشورهای منطقه است

کدخبر: ۲۳۶۳۳۹
اقتصادنیوز؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در دیدار با سفیر سنگاپور اعلام کرد: ایران تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای منطقه نیست و آمادگی تعامل منطقی با همه کشورهای منطقه را داریم.
ایران آماده تعامل منطقی با تمام کشورهای منطقه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دیدار «اونگ کنگ یانگ» سفیر اکرودیته سنگاپور در تهران با اشاره با آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های همه جانبه با این کشور در سطوح کارشناسی و مقامات تصمیم گیرنده، اظهار داشت: ایران تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای منطقه نیست و آمادگی تعامل منطقی با همه کشورهای منطقه را داریم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بر پایبندی کشورمان به توافق هسته ای تاکید کرد و افزود: آمریکا برای حفظ منافع خود، همه کشورها را تهدید می کند اما جامعه جهانی باید ثابت کند به تعهدات خود پایبند و مانع یک جانبه گرایی آمریکاست.

ذوالفقاری با بیان اینکه تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه ایران موجب فشار به تجار و سایر کشورها برای تعامل با ایران است، ادامه داد: تلاش ایران در حوزه اقتصادی این است که در آینده تحت تاثیر این اتفاقات قرار نگیرد و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از این فرصت برای اصلاح امور اقتصادی است.

وی تصریح کرد: هدف آمریکا از ترویج ایران هراسی فروش سلاح‌های خود و تصاحب ثروت کشورهای منطقه و ترتیبات سیاسی در راستای منافع خود است؛ در حالی که آمریکایی‌ها می دانند ایران در مبارزه با تروریسم جدی است و هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و تهدیدی برای هیچ‌یک از کشورهای منطقه نمی باشد، اما با عملیات روانی و اقدامات مستقیم و غیر مستقیم روند بی ثباتی در منطقه را پیگیری می کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: جنگ‌های منطقه به دلیل حمایت آمریکا و متحدانش از این مناقشات استمرار یافته و در شرایط کنونی جهان متاسفانه ساز و کاری در نظام بین الملل برای خاتمه این جنگ‌ها وجود ندارد.

وی همچنین از مقامات کشور سنگاپور برای سفر به ایران و توسعه همکاری های بیشتر دعوت کرد.

«اونگ کنگ یانگ» سفیر اکرودیته سنگاپور در تهران نیز با ابراز خرسندی از تعامل با جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استفاده از تجارب ایران در مبارزه با تروریسم در شرق آسیا تاکید کرد و گفت: از ابتکار ایران برای توسعه روابط دو کشور استقبال می کنیم و دارای حوزه های مشترک برای همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی هستیم.

وی همچنین تمایل تجار و بازرگانان سنگاپور برای افزایش مراودات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد و خواستار توسعه همکاری های دو کشور شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید