موگرینی آماده تحویل پست خود در اتحادیه اروپا می شود

کدخبر: ۲۳۶۳۸۲
اقتصادنیوز : مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نقش مهمی در تلاش های این اتحادیه برای حفظ برجام و بهره مندی ایران از منافع اقتصادی آن داشت، از کناره گیری خود در سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی خود در کنفرانس سالانه سفیران اتحادیه اروپا گفت که پس از پایان این دوره از مسئولیت خود کناره گیری خواهد کرد.

براساس گزارش تارنمای رسمی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، موگرینی بدون اشاره مستقیم به برجام تاکید کرد: امسال کارهای بسیاری برای انجام داریم. پیش از هر چیز حفظ دستاوردهایی که تاکنون داشته ایم، که بسیار زیاد اما در شرایط کنونی شکننده است.

وی افزود: کارهای زیادی برای تکمیل کردن و سپردن به کسی داریم که سال بعد افتخار انتصاب به این مقام را پس از من دارد.

موگرینی در این سخنرانی همچنین به توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی موسوم به برجام که در سال 2015 به امضای طرف ها رسید، اشاره کرد و آن را یکی از نمونه های تلاش ها اتحادیه اروپا در راستای چندجانبه گرایی موثر دانست.

وی تصریح کرد: توافق هسته ای با ایران که یک توافق عدم اشاعه چندجانبه بی سابقه است؛ همچنانکه آژانس بین المللی انرژی اتمی چند روز پیش در دوازدهمین گزارش خود تایید کرد، جهان و اروپا را امن تر کرده است.

این دوره از مسئولیت موگرینی در سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به همراه دیگر اعضای کمیسیون این اتحادیه به ریاست ژان کلود یونکر در اکتبر (مهر و آبان 98) سال آینده میلادی به پایان می رسد.

موگرینی که پیشتر وزیر خارجه ایتالیا بود، در سال 2014 به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی برگزیده شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید