دوترته و نتانیاهو سه توافقنامه امضا کردند

کدخبر: ۲۳۶۴۶۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری فیلیپین در سفر به اراضی اشغالی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بررسی تقویت همکاری‌های مشترک میان دو طرف در زمینه‌های مختلف پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین که روز یکشنبه سفر خود به اراضی اشغالی را آغاز کرده، در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دفتر او در شهر قدس از نتانیاهو برای سفر به فیلیپین دعوت کرد.

در این دیدار دو طرف به بررسی راه‌های تقویت و گسترش پروازهای هوایی مستقیم میان دو طرف و افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های کشاورزی، ‌تکنولوژی، پرستاری و سایر زمینه‌ها پرداختند.

دو طرف در این دیدار پس از امضای سه توافقنامه مشترک تجاری، ‌علمی و توافقنامه‌ای درباره کارگران ساختمانی بر روابط مستحکم و دوستی خود تاکید کردند.

دوترته در دیدار با نتانیاهو گفت: ما در زمینه تمایل به برقراری صلح با یکدیگر هماهنگ هستیم. ما هر دو نسبت به بشریت محبت و دوستی داریم و هر دو بر این باوریم که نباید اجازه دهیم بنیان خانواده توسط ایدئولوژی‌های فاسد نابود شود.

رئیس جمهوری فیلیپین پیش از این دیدار، همراه با دخترش ساره از همسر اولش که یک یهودی بود، از موزه هولوکاست موجود در شهر قدس بازدید کرد و پس از اهدای تاج گلی به این بنای یادبود گفت: همواره درسی برای یادگیری وجود دارد و ستمگران باید از بین بروند.

وی که قبلا خود را با هیتلر مقایسه و خود را از حامیان او معرفی کرده بود در سرزمین‌های اشغالی هیتلر را دیوانه نامید و گفت: نمی‌توان تصور کنم که یک کشور از یک رهبر دیوانه تبعیت کرده است.

دوترته افزود: نمی‌توانم میزان کشتارهای انسان‌ها از پیرزن، پیرمرد و کودک را تصور کنم. امیدوارم این امر دیگر رخ ندهد همیشه درس‌هایی برای آموختن وجود دارند.

وی در پایان این بازدید در دفتر این موزه نوشت: "هرگز تکرار نخواهد شد و جهان می‌تواند از این دوره ترس و تاریکی در تاریخ بشریت درس بگیرد."

پیش از این دوترته سیاست‌های خود در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر را به کشتار انجام شده علیه یهودیان توسط هیتلر تشبیه کرده بود.

او گفته بود: هیتلر سه میلیون یهودی را به قتل رساند و در حال حاضر سه میلیون مصرف‌کننده مواد مخدر در فیلیپین وجود دارند و من از کشتن آنها بسیار خوشحال خواهم بود.

برخی احزاب مخالف و مدافعان حقوق بشر این سفر دوترته را به دلیل همین اظهاراتش محکوم کرده و از اظهارات جنجالی او درباره مبارزه با قاچاقچیان انتقاد کردند.

رئیس‌جمهوری فیلیپین روز یکشنبه در اراضی اشغالی با صدها فیلیپینی مقیم اراضی اشغالی دیدار کرد.

در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار فیلیپینی در اراضی اشغالی مشغول به کار هستند.

رئیس‌جمهوری فیلیپین تا فردا (چهارشنبه) در قدس حضور خواهد داشت و پس از آن به اردن سفر خواهد کرد و تا روز شنبه در اردن خواهد بود.

دوترته اولین رئیس جمهوری فیلیپین است که سفری رسمی به اراضی اشغالی داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید