3 پروژه مهمی که رئیس جمهور افتتاح کرد

کدخبر: ۲۳۶۵۵۸
اقتصادنیوز؛ امروز سه پروژه مهم صنعتی در عسلویه با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
3 پروژه مهمی که رئیس جمهور افتتاح کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ حسن روحانی صبح سه‌شنبه در سفر به عسلویه، سه طرح مهم صنعتی شامل طرح متانول پتروشیمی مرجان، فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند و فاز سوم پتروشیمی پردیس را به طور رسمی افتتاح کرد.

همچنین با حضور رئیس جمهور، یک قرارداد مهم برای جلوگیری از سوزاندن گاز مشعل به امضا خواهد رسید.

پردیس بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره جهان

با بهره‌برداری رسمی از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع به بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک منطقه خاورمیانه و جهان با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاک تبدیل می‌شود.

هزینه اجرای این پروژه ۵۰۲ میلیون یورو بوده که از محل درآمد فازهای نخست و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس تأمین شده ‌است. این هزینه شامل احداث واحدهای جانبی یوتیلیتی از جمله دو بویلر هر کدام به ظرفیت ۱۵۰ تن در ساعت، طرح توسعه ‌آبگیر و احداث واحد تولید آب ‌DM‌ به ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در ساعت است.

افتتاح طرح جدید متانول ایران

در شرایط کنونی ساخت و بهره‌برداری از سه طرح جدید تولید متانول شامل پتروشیمی کاوه با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار تن متانول، پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول و فاز نخست پتروشیمی بوشهر با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول، همگی با پیشرفت نزدیک به ۱۰۰ درصد در حال انجام است.

تولید تجاری متانول در پتروشیمی مرجان از ۲۹ مرداد ماه امسال آغاز شده و با توجه به آماده نبودن فازهای دو و سه طرح پتروشیمی دماوند، واحد تولید اکسیژن پتروشیمی مرجان به منظور تامین برخی خدمات یوتیلیتی (خدمات پشتیبانی) این مجتمع تابستان امسال به بهره‌برداری رسیده است.

شرکت پتروشیمی دماوند، مجری طرح تامین یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

گشایش فاز نخست طرح پتروشیمی دماوند

ساخت یوتیلیتی متمرکز یکی از سیاست‌های کلان دولت به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران به منظور سرمایه‌گذاری در ساخت و توسعه صنایع پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر بوده و همسو با این سیاست کلان ساخت پتروشیمی دماوند با هدف تامین خدمات جانبی پتروشیمی‌ها در فاز دوم عسلویه در دستور کار قرار گرفت.

فاز نخست پتروشیمی دماوند شامل نیروگاه با ظرفیت تولید یک هزار و ۹۰۰ مگاوات برق شامل ۱۲ توربین و واحد بخار این نیروگاه ساخته شده است.

در کنار راه‌اندازی واحدهای تولید برق و بخار پتروشیمی دماوند، با بهره‌برداری از تاسیسات GIS و پست‌های انتقال برق، هم‌اکنون امکان تامین برق مورد نیاز طرح‌های به بهره‌برداری رسیده و پروژه‌های در حال ساخت پتروشیمی در فاز دوم منطقه ویژه پارس هم فراهم شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید