تذکر یک نماینده به خارج شدن طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستور کار

کدخبر: ۲۳۶۷۴۳
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی نه تنها بار مالی ندارد بلکه برای دولت درآمدزایی هم دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه علنی (امروز چهارشنبه 14 شهریور) طی تذکری خطاب به مطهری در غیاب لاریجانی اداره ساعاتی از جلسه را بر عهده داشت، گفت: رد طرح یک فوریتی تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی پیام خوبی از سوی مجلس برای جامعه نداشت.

وی افزود: در این میان اشتباهی صورت گرفته و رئیس که به عنوان اداره کننده مجلس بوده است نباید در کلیات می‌پذیرفت که این طرح بار مالی دارد در حالی که خود طرح بار مالی را پیشنهاد داده بود و با فرض این موضوع نباید مالی آن را می‌پذیرفتند.

نماینده شاهین شهر ادامه داد: باید مجلس این طرح را در جزئیات به رای می‌گذاشت، در حال حاضر مردم معتقدند مجلس با اعاده اموال نامشروع مخالف است و این برای آقای مطهری و پزشکیان در سطح جامعه پیام خوبی ندارد و معتقدم این طرح باید دوباره به هیئت رئیسه بازگشته و در صحن مجلس بررسی شود چراکه نه تنها بار مالی ندارد بلکه برای دولت درآمدزایی هم دارد.

حاجی دلیگانی خطاب به مطهری تاکید کرد: شما طرح را مطالعه کنید تا متوجه شوید رای‌گیری ایراد داشت؛ سوگند یاد کردید برابر آیین‌نامه عمل کنید و آیین‌نامه می‌گوید وقتی بار مالی پیش بینی شده نباید برای اخطا در کلیات رای‌گیری شود.

مطهری نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: مجلس اجازه دارد اگر طرحی خلاف اصل 75 باشد اساسا وارد دستور جلسه نشود، ولی کار روند مجلس این است که طرح وارد صحن شود و نمایندگان اظهارنظر کنند، امروز هم اگر آقای پزشکیان بدون رای‌گیری طرح را از دستور خارج کردند تذکر شما درست بود اما رئیس جلسه با استفاده از رأی نمایندگان طرح را از دستور کار خارج کرد.

نایب رئیس دوم مجلس ادامه داد: دلیل رد این طرح بار مالی آن بود که البته می‌توان این رای‌گیری به زمان بررسی جزئیات موکول کرد و در ادامه این طرح را در هیئت رئیسه بررسی می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید