وزیر بهداشت: تغییر قیمت سبد دارویی کشور 9.7 درصد بوده است

کدخبر: ۲۳۶۹۰۳
اقتصادنیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود 9 هزار قلم دارو در کشور وجود دارد که در مجموع یکهزار و 400 قلم دارو افزایش قیمت داشته که به طور متوسط تغییر قیمت سبد دارویی کشور 9.7 درصد بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،سید حسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح ساختمان دندانپزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نوسانات ارز و مشکلاتی احتمالی در حوزه بهداشت و درمان در خصوص قیمت محصولاتی که مشابه داخل ندارد قیمت ها مشابه قبل است و محصولاتی که مشابه داخل دارد غیر از بیماران خاص با تغییر قیمت مواجه خواهند شد. 

وی بیان کرد: داروهای داخلی به طور کلی چون بخشی مواد اولیه دارویی است بخشی از اینها مانند صنعت چاپ، استفاده از صنایع پتروشیمی و سایر دچار نوسان قیمت شده اند، سقف افزایش قیمت آنچه تا امروز دولت مشخص کرده حدود 9 تا 12 درصد است اما بایستی متوسط را در نظر گرفت. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: گاهی علی رغم مصاحبه ای که انجام می شود برخی رسانه ها بعضی داروها که سود خیلی کمی داشته اند و سبب شده تولید داخل نابود یا متوقف شود را اعلام می کنند 30 یا 40 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است. 

وی گفت: اگر با مابقی خدمات مقایسه کنیم در حوزه صنعت دارویی کشور، تولید کنندگان و واردکنندگان رعایت کرده اند و دولت نیز توانسته با هر سختی که شده ارز را با رقم 4200 تامین کند. 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه حدود 70 درصد خرید را برای یکسال انجام داده ایم، عنوان کرد: در این حوزه دولت هیچ ورودی ندارد بلکه بر عهده بخش خصوصی است بانک مرکزی وزارت صنعت و گمرکات تلاش کرده اند تا خریدها را با سرعت بیشتری انجام دهیم. 

وی در ادامه یادآور شد: در هفتیمن سفر به خراسان جنوبی تعداد زیادی پروژه در حوزه سلامت افتتاح می شود که امید است همه این پروژه ها که در خدمت سلامت مردم خواهد بود باعث رضایت مندی آنها شود. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بررسی مشکلات سلامت و قدردانی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را از اهداف سفرش به خراسان جنوبی ذکر کرد. 

وی بیان کرد: ساختمان دندانپزشکی بیرجند بسیار مجهز و با اساتید بسیار جوان و فعال دایر شده است، تعداد دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به بیش از 2 برابر افزایش یافته است. 

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: برای مردم جالب توجه است که در یکی از استان های مرزی و شرقی برای ارتقای دانش و مهارت به ویژه برای افراد بومی استان تلاش می شود همچنین دانشجویانی از سراسر کشور در این خطه در خدمت درمان مردم هستند. 

همچنین امشب با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پروژه های ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی، ساختمان شماره 2 دندانپزشکی، مرکز جامع خدمات اطلاع رسانی، مرکز یادگیری و آزمون های جامع اطلاع رسانی و کلینیک ویژه بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند افتتاح و ساختمان شماره یک دندانپزشکی نیز کلنگ زنی شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید