سخنگوی وزارت بازرگانی چین:

پکن تسلیم ترامپ نمی‌شود

کدخبر: ۲۳۶۹۸۶
سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفت: تصور دولت ترامپ مبنی بر اینکه اعمال فشارهای بیشتر باعث تسلیم پکن تسلیم می شود، غلط است.
پکن تسلیم ترامپ نمی‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا 'گائو فنگ' عصر روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در پکن با اشاره به تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای اعمال تعرفه بر کالاهای چینی تصریح کرد ما هر کاری که بتوانیم برای رویارویی تجاری با آمریکا انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به برنامه آمریکا برای اعمال تعرفه بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین گفت: تدابیر مقابله جویانه لازم برای این منظور اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین تصور دولت ترامپ مبنی بر اینکه اعمال فشارهای بیشتر باعث تسلیم پکن تسلیم می شود را کاملا غلط عنوان کرد و افزود: هرگز چنین چیزی نخواهد شد.

گائو تاکید کرد که چین برای مقابله با آمریکا تدابیر لازم را اتخاذ می کند و هشدار می دهد که افزایش تعرفه ها بر روی کالاهای دیگر و اقدامات تعرفه ای جدید آمریکا مشکلی را حل نخواهد کرد.

احتمال می رود در روزهای آینده دولت آمریکا برنامه اعمال تعرفه 25 درصدی بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چین را اعلام کند همزمان دولت چین نیز هشدار داده است که این اقدامات به روابط اقتصادی و تجاری طرفین لطمات جدی تری وارد خواهد کرد.

مسئولان سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی، جنگ تجاری دامنه دار و گسترده آمریکا و چین را برای اقتصاد جهان خطری بزرگ توصیف کرده اند.

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ هم می نویسد تعرفه 25 درصدی بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین می تواند یک اقدام بسیار پرمعنا و ضربه ای جدی بر پیکره روابط تجاری طرفین باشد.

گائو فونگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین در نشست خبری امروز بار دیگر بر گفت و گوی طرفین تاکید کرد اما ترامپ و 'استیون منوچین' وزیر خزانه داری آمریکا به طور علنی اعلام کرده اند که در زمان حاضر گفت و گویی با چین انجام نخواهد شد.

شاخصه های تولیدی در استان 'گوانگ دونگ' در جنوب چین که بزرگترین صادرکننده استانی این کشور محسوب می شود نشان می دهد که برای اولین بار در 29 ماه گذشته، ضریب های منفی در صادرات و تولید مشاهده شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید