پیشنهاد عجیب گوگل برای ایمن سازی اینترنت

کدخبر: ۲۳۷۰۰۳
به گزارش اقتصاد نیوز:آیا می توانید وب را بدون آدرس های اینترنتی تصور کنید؟ گوگل به تازگی پیشنهاد عجیبی را مطرح کرده و مدعی شده برای ایمن سازی فضای مجازی آدرس های اینترنتی باید حذف شوند.
پیشنهاد عجیب گوگل برای ایمن سازی اینترنت

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، آیا می توانید وب را بدون آدرس های اینترنتی تصور کنید؟ گوگل به تازگی پیشنهاد عجیبی را مطرح کرده و مدعی شده برای ایمن سازی فضای مجازی آدرس های اینترنتی باید حذف شوند.

 اگر چه مطرح کردن این ایده توسط شرکتی که خود کسب و کارش را بر همین مبنا پایه گذاری کرده، عجیب و غیرمنطقی به نظر می رسد اما ظاهرا سواستفاده های فراوان از آدرس های اینترنتی گوگل را به این نتیجه رسانده است.

گوگل بر این باور است که بسیاری از فعالیت های هکری و سواستفاده های اینترنتی بر مبنای دستکاری آدرس های تحت وب انجام می شوند و لذا کاربران باید به فکر خداحافظی با آدرس های اینترنتی باشند.

درک و دقت کردن بر روی آدرس های اینترنتی کار دشواری است و لذا هکرها با دستکاری آنها و کم و زیاد کردن برخی حروف و اعداد به راحتی کاربران را فریب داده و به سایت ها و سرویس های آلوده هدایت می کنند. گزارش جدید شرکت مک آفی نشان می دهد که حملات سایبری در سال گذشته میلادی 600 میلیارد دلار خسارت به بار آورده و تعداد این حملات نیز روز به روز در حال افزایش است.

البته گوگل هنوز پیشنهاد مشخصی در این زمینه ارائه نکرده و مشخص نیست در صورت حذف آدرس های اینترنتی مسیردهی سایت های مختلف چگونه صورت می گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید