عددسازی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خیانت به کشور است

کدخبر: ۲۳۷۴۰۸
اقتصادنیوز : معاون سازمان امور اداری استخدامی کشور با تاکید بر لزوم ارائه عددهای واقعی موجود در جامعه به عنوان ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها افزود: شاخص‌سازی و عددسازی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خیانت به کشور است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی صفدری در جشنواره شهید رجایی استان تهران گفت: این جشنواره ابزار و وسیله‌ای است که در سال یک بار مرور کنیم که چگونه عمل کرده‌ایم که تجارب موفق در کشور را شناسایی و آنها را به عنوان یک الگو در تمامی کشور ترویج کنیم. علاوه بر اینها از افرادی که در ارائه خدمات به مردم کار کرده‌اند تقدیر کنیم و تذکری باشد برای آنهایی که کمتر کار کرده‌اند.

وی افزود: باید مدیر عالی هر دستگاه متوجه باشد که ضعفش در کجاست و با ارزیابی عملکرد دستگاه مربوطه برنامه‌ای جامع و دقیق را برای سال آینده تدوین کنیم و اگر عملکردش به صورت احسن بوده به عنوان الگویی آن را در اختیار دیگران قرار دهد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تصویری که ارزیابی عملکرد به مدیران داده می‌شود همانی باشد که مردم می‌گویند. در حقیقت نباید این تصویر بر خلاف آنچه مردم مشاهده می‌کنند تنها شاخص‌ها و ارقام بالا را در راستای عملکرد مناسب دستگاه نشان دهد. تفاوت میان تصویر عملکرد دستگاه اجرایی با آن چه مردم مشاهده می‌کنند موجب شکاف میان مردم به عنوان خدمت‌گیرنده و دستگاه‌های اجرایی به عنوان ارائه‌کننده خدمات خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم توجه به اهداف برگزاری جشنواره شهید رجایی افزود: تهران به عنوان استان پیشرو که اقدامات آن برای سراسر کشور به عنوان الگو محسوب می‌شود، باید حوزه اجرایی را به شکلی اداره کند که سایر استان‌ها بتوانند الگویی صحیح را پیش‌روی خود قرار دهند. در کل کشور و نظام جمهوری اسلامی مردم از طریق دستگاه‌های اجرایی شهرستان با مسئولین در ارتباط هستند. لذا عملکرد دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها می‌تواند نقش بسزایی در ارتباط میان مردم و دولت داشته باشد.

معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: هر چه به دنبال شاخص‌سازی و عددسازی باشیم و شرایط را به دور از واقعیت نشان دهیم قطعا علاوه بر آن که خدمت نکرده‌ایم بلکه به کشور و مردم خیانت کرده‌ایم. باید شاخص‌ها را با عددهای واقعی موجود در جامعه به عنوان ارزیابی عملکرد خود به اطلاع عموم برسانیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید