افشای دخالت عربستان در حوادث بصره

کدخبر: ۲۳۷۵۱۳
اقتصادنیوز: شبکه تلویزیونی عراقی 'العهد' با پخش چند فایل صوتی از دست داشتن سازمان اطلاعات سعودی در ناآرامی های اخیر استان بصره و ارتباط آنها با برخی عناصر خودفروخته در دستگاه های امنیتی این استان پرده برداشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این شبکه از منابع ویژه خود به چند فایل صوتی دست یافته است که نشان می دهد سازمان اطلاعات سعودی سعی در جذب افرادی در بصره داشته است تا در مواقع خاص و در ماموریت های مختلف از آنها استفاده کند.

عربستان همچنین با کمک افرادی که جذب کرده بود عبور و مرور خودروهای امنیتی و پلیس و وضعیت تأسیسات حیاتی و حساس در مناطق مختلف این استان را رصد کرده و زیر نظر داشته است.

طبق اطلاعات این فایل های صوتی اطلاعاتی که از بصره جمع آوری می شد در اختیار یک افسر به نام «ابو خالد السعودی» قرار می گرفت که ماموریت بصره به او محول شده بود.

این افسر سعودی در یکی از فایل ها از عناصر جذب شده می خواهد کهاز مواضع میدانی و نیروهای امنیتی عکس، فیلم تهیه کنند.

طبق یکی از فایل های صوتی در مکالمه ای که بین یک افسر اطلاعاتی سعودی با یک عراقی انجام گرفته بود، طرف عراقی ورود یک گردان از نیروهای امنیتی به بصره را به وی اطلاع داد و در ادامه افسر سعودی از وی خواست از موقعیت و محل استقرار این نیروها عکس وفیلم تهیه کند.

افسر سعودی در مکالمه خود درباره موقعیت نیروهای عراقی نسبت به پل «الزبیر» و موقعیت مراکز نیروهای الحشد الشعبی گفت‌وگو می‌کند و از جاسوس عراقی می خواهد که نوع مراکز الحشد الشعبی و آموزشی بودن یا نبودن آنها و اینکه این مقرها، اصلی هستند یا فرعی را مشخص کند.

فایل های صوتی فاش شده همچنین نشان می دهند که سعودی ها به کسانی که به آن‌ها از داخل عراق اطلاعات بدهند، پول و هدایای زیادی می دهد.

بر اساس فایل‌های صوتی، سرویس اطلاعات سعودی علاوه بر جنوب عراق،در غرب، مرکز و شمال این کشور هم سیستم های جاسوسی گسترده ای‌ دارد.

اعتراضات مردم بصره به ضعف دولت در تامین خدمات عمومی بویژه آب آشامیدنی سالم طی روزهای اخیر وارد فاز بسیار خشن شده است و تاکنون در درگیری های مربوط به آن دست کم 11 تن کشته و بیش از 100 نفر از جمله تعدادی از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

در ادامه اعتراضات در بصره، عصر پنجشنبه، گروه هایی از معترضان ظرف چند ساعت به ده ها مرکز دولتی و مقر حزبی حمله و آن را به آتش کشیدند.

اقامتگاه استاندار،کنسولگری ایران، مقرهای سازمان بدر، مقر رادیو نخیل، مقر مجلس اعلای اسلامی، حزب الدعوه، شبکه العراقیه، شبکه الغدیر، شبکه الفرات، حزب اسلامی، حزب فضیلت، عصائب اهل حق، کتائب حزب الله، سرایا خراسانی، مقر جریان حکمت، کتائب سید الشهداء، جنبش اراده، حزب الله، انصارالله الاوفیا از جمله این مراکز است که تنها در اعتراضات پنجشنبه شب گذشته به آتش کشیده شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید