رقبای جدید بیرانوند

کدخبر: ۲۳۷۶۱۶
اقتصاد نیوز:حسینی چهاردهمین دروازه‌بانی است که توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده است.
رقبای جدید بیرانوند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، لیست دروازه‌بان‌های تیم ملی بعد از جام‌جهانی باز هم با تغییر مواجه شد. رشید مظاهری که گفته می‌شود به دلیل مسائل شخصی در تمرینات تیم ملی حاضر نشده است جای خودش را در لیست نهایی به حسین حسینی داد. با توجه به غیبت رشید مظاهری این که او به اردوهای تیم ملی بازمی‌گردد یا نه هنوز مشخص نیست. مظاهری یکی از دروازه‌بانانی بود که مدت زمان طولانی در لیست دروازه‌بان‌های دعوت‌شده به تیم ملی قرار داشت. دروازه‌بانی که حتی از او به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی برای پوشیدن شماره یک در روسیه از او نام‌برده می‌شد. با این حال تجربه نشان داده که غیبت در یکی از اردوها می‌تواند به منزله پایان ملی‌پوش‌شدن رشید مظاهری باشد‌‌، اتفاقی که برای شهاب گردان هم افتاد. دروازه‌بانی که بعد از حضور در چند اردوی تیم ملی به دلیل مشکل خانوادگی در یک اردو غیبت کرد و غیبت او تا الان طول کشیده است و دیگر دعوت نشد. البته این که رشید مظاهری به سرنوشت گردان دچار می‌شود یا مانند آزمون جایی برای بازگشت دارد هنوز مشخص نیست. با این حال باید حسین حسینی را جدیدترین دروازه‌بان اضافه شده به لیست سه دروازه‌بان نهایی تیم ملی دانست، کسی که با احتساب او ۱۵ دروازه‌بان در این ۸ سال حضور کی‌روش به تیم ملی دعوت شده‌اند. عددی که کمی عجیب و نشان‌دهنده سردرگمی کی‌روش برای انتخاب دروازه‌بانان تیم ملی بوده است.

ثباتی که در ابتدای حضور کی‌روش و با مهدی رحمتی به عنوان شماره یک وجود داشت به تدریج از بین رفت و حالا هواداران امیدوارند که با بیرانوند آن ثبات به تیم برگردد. رحمتی از اولین دیدار تحت مربیگری کی روش برابر ماداگاسکار درون دروازه تیم ملی تا بازی برگشت برابر ازبکستان در دور دوم مقدماتی جام جهانی برزیل دروازه بان اول تیم ملی بود و در این مدت ۱۷ بازی انجام داد. بعد از او رحمان احمدی دروازه‌بان شد و ۱۱ بازی انجام داد. دروازه‌بانی که پیش‌بینی می‌شد قرار است در برزیل هم در همین پست باقی بماند اما یک باره جای خود را به علیرضا حقیقی داد. حقیقی در جام‌جهانی و جام‌ملت‌ها دروازه‌بان شماره یک بود و بین دروازه‌بان هایی که در دوره کی روش به تیم ملی رسیدند ثباتی مقطعی داشت. نکته عجیب در مورد او اما این بود که شماره یک دو تورنمنت مهم تیم ملی در اردوهای بعدی حتی به عنوان دروازه‌بان دوم و سوم هم به تیم ملی دعوت نشد! اتفاقی که برای رحمان احمدی هم افتاد که البته در مورد او شاید فاکتور سن کمی توجیه‌کننده باشد.

چهارمین شماره یک کی‌روش، علیرضا بیرانوند است. دروازه‌بانی که با توجه به تجربه قبلی اگر اتفاق خاصی نیفتد در جام‌ملت‌های آسیا هم این جایگاه را در اختیار خواهد داشت اما شاید لیست سه دروازه‌بان نهایی با جام‌جهانی متفاوت باشد. حسین حسینی احتمالا دروازه‌بانی است که این تغییر را ایجاد خواهد کرد. چهاردهمین دروازه‌بان دعوت شده به اردو بعد از رحمتی، حقیقی، بیرانوند، رحمان احمدی، داوری، فروزان، مظاهری، مکانی، لک، گردان، اخباری، نیما میرزازاد و امیر عابدزاده است. شاید اگر کی‌روش تا بعد از جام‌ملت‌ها در تیم ملی باقی بماند یکی از این دروازه‌بان‌ها شماره یک را برتن کند و به لیست شماره‌یک‌های تیم ملی در زمان کی‌روش اضافه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید