شلیک دو بمب فسفری آمریکا به استان دیرالزور

کدخبر: ۲۳۷۶۴۵
آمریکا با شلیک بمب های فسفری، بخشی از سوریه را مورد هدف قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، بر اساس اظهارات سرهنگ ولادیمیر ساوچنکو، رئیس مرکز آشتی طرفین در بحران سوریه، 2 هواپیمای اف 15 ایالات متحده در 8 سپتامبر، با استفاده از بمب های فسفری خود، به منطقه حجین در استان دیرالزور سوریه شلیک نمودند. 

به نقل از ایشان: "در تاریخ 8 سپتامبر 2018 در استان دیرالزور، دو فروند هواپیمای F-15 آمریکایی با استفاده از مهمات و بمب های فسفری به بخش هایی از این استان شلیک نمودند. در نتیجه ضربات، آتش سوزی شدیدی مشاهده شد. اطلاعات دقیقی مربوط به قربانیان و تعداد آنها مشخص نشده است.

این مرکز یادآور شد که استفاده از سلاح های فسفری سفید، بر اساس کنوانسیون 1949 ژنو ممنوع است.
گفتنی است، فسفر سفید" از جمله مشتقات "فسفر" است که در امور نظامی برای اموری مثل ایجاد پرده دود به منظور استتار، مشخص کردن نقطه‌ای خاص به‌ویژه برای یگان‌های توپخانه و همچنین به عنوان سلاحی آتش‌زا به کار می‌رود.
درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از هزاران نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید