نماینده مجلس: 17 استاندار و بیش از 60 شهردار بازنشسته می‌شوند

کدخبر: ۲۳۷۶۹۶
اقتصادنیوز: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس آمار وزارت کشور با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حدود ۱۷ استاندار و بیش از ۶۰ شهردار در کلانشهر و شهرهای مهم کشور و همچنین افراد در رده‌های مهم مدیریتی، بازنشسته می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علیرضا رحیمی، با تاکید بر این‌که «فضای مدیریتی دولت به اقدامات هوشمندانه نیاز دارد»، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در شرایطی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کرد که جامعه به شدت دنبال چنین قانونی بود، چون شاهد هستیم که در بازه زمانی طولانی از جوانان و بانوان استفاده نشده است و یا کمتر به کار گرفته شده‌اند. از آن طرف شاهد دو شغله‌ها و بازنشستگانی بودیم که گلایه‌هایی را در سطح جامعه به وجود آورد.

وی عدم به کارگیری بازنشستگان را مطالبه عمومی جامعه دانست و افزود: البته لازم بود مجلس شورای اسلامی این قانون را به صورت تدریجی و هوشمندانه به تصویب می رساند، ولی با این حال بر اساس این قانون نباید مجددا بازنشستگان به کار گرفته شوند. با این وضعیت طبق آمار وزارت کشور و شورای شهر نزدیک به ۱۷ استاندار و بیش از ۶۰ شهردار در کلانشهرها و شهرهای مهم کشور و افراد در رده‌های مدیریتی بازنشسته می‌شوند.

نماینده تهران با بیان این که «کمتر مدیر پروری برای جایگزینی بازنشستگان صورت گرفته است»، گفت‌: البته نباید به نام جوانگرایی به سمت آزمون و خطا رفت. از آن طرف هم دولت نباید به بهانه‌های مختلف از اجرای قانون شانه خالی کند.

رحیمی با اشاره به استثناهای موجود در این قانون، گفت‌: برای برون رفت از شائبه‌های احتمالی درباره استثناهای موجود در اجرای این قانون می‌توان به استعلام‌ها رجوع کرد، ضمن این که وضعیت استخدامی هر فردی مشخص است، لذا نمی‌توان حکم کلی برای همه صادر کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید