یوروویژن ۲۰۱۹ در اسرائیل تحریم شد

کدخبر: ۲۳۷۷۲۲
اقتصادنیوز: حدود ۱۴۰ هنرمند خواستار تحریم مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن ۲۰۱۹ شدند که قرار است در اسرائیل برگزار شود.

به‌ گزارش ‌اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آناتولی نوشت، نامه منتشر شده توسط روزنامه‌ گاردین از سوی ۱۴۰ موسیقیدان، نویسنده، بازیگر، کارگردان، رمان نویس و شاعر امضا شده است که در آن درخواست کردند از آنجایی که اسرائیل میزبان این مسابقه بین‌المللی است و هم چنان به خشونت‌های شدید و چندین ساله خود علیه فلسطینی‌ها ادامه‌ دهد، این مسابقه باید تحریم شود.

در بین افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند شش هنرمند اسرائیلی نیز حضور دارند.

در این نامه نوشته شده است: ما هنرمندانی از اروپا و ورای آن هستیم که این نامه را امضا کرده‌ایم و از درخواست هنرمندان فلسطینی برای تحریم مسابقه بین‌المللی آواز یوروویژن ۲۰۱۹ به میزبانی اسرائیل حمایت می‌کنیم.

در ادامه‌ این نامه آمده است: تا زمانی که فلسطینی‌ها نتوانند از آزادی، عدالت و حقوق برابر برخوردار باشند، هیچ تجارت معمولی با تل‌آویو که حقوق اولیه فلسطینی‌ها را نقض می‌کند، نباید صورت بگیرد.

بر اساس این نامه در تاریخ ۱۴ مه سال جاری میلادی یعنی چند روز پس از این که اسرائیل میزبانی مسابقه یوروویژن ۲۰۱۹ را به دست آورد، ارتش اسرائیل ۶۲ معترض فلسطینی بی گناه از جمله شش کودک را در غزه کشت و صدها تن را با مهمات واقعی زخمی کرد. عفو بین‌الملل سیاست "بکش و یا زخمی کن" اسرائیل را محکوم کرده و دیده‌بان حقوق بشر نیز این کشتارها را اقدامی غیر قانونی و حساب شده توصیف کرده است.

راجر واترز، موسیقیدان، کن لوچ، کارگردان و یان مارتل، نویسنده از جمله افرادی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

در ادامه‌ این نامه آمده است: اتحادیه پخش برنامه‌های اروپایی باید میزبانی اسرائیل از مسابقه یوروویژن ۲۰۱۹ را لغو کند و این میزبانی را به کشوری که سابقه حقوق بشری بهتری دارد، واگذار کند، چرا که تنها تغییر مکان از قدس به یک شهر دیگر کافی نیست.

در مه سال جاری میلادی دست کم ۶۲ معترض فلسطینی توسط نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته و هزاران تن دیگر زخمی شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید