دستگیری بیش از 800 معترض در روسیه

کدخبر: ۲۳۷۷۲۷
اقتصادنیوز: اعتراضات به افزایش سن بازنشستگی که دیروز در دهها شهر روسیه برگزار شد با دستگیری 839 نفر از معترضان همراه بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه کامرسانت روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که مردم روسیه در 33 شهر به فراخوان الکسی ناوالنی سرشناس ترین رهبر مخالفان دولت در روسیه پاسخ مثبت دادند.

بیشترین بازداشت ها در شهر سن پترزبورگ گزارش شده است و ماموران امنیتی 324 معترض را در این شهر دستگیر کردند.

بر اساس گزارش برخی منابع از جمله تارنمای روسی فانتانکا در سن پترزبورگ تا 500معترض دستگیر شدند که تعدادی از آنها را افراد بازنشسته و نیز نوجوانان تشکیل می دادند. 

در شهر یکاترینبورگ مرکز استان سوردولوفسک در منطقه اورال روسیه نیز نیروهای امنیتی 129 نفر را دستگیر کردند. 

60 معترض در شهر کراسنادار، 32 تن در شهر پرمی و 36 نفر هم در مسکو دستگیر شدند.

بر اساس اطلاعات رسانه ها، در مسکو نیز دو هزار نفر در اعتراض به افزایش سن بازنشستگی در میدان پوشکین تجمع کردند.

ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات که به همراه شماری از اعضای این حزب علیه معترضان در میدان پوشکین حضور یافته بود با آنها درگیر شد و حتی گفته می شود به صورت یکی از آنها سیلی زد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ودوموستی که دیدگاه های مخالفان دولت روسیه را منعکس می کند دیروز یکشنبه گزارش داد: اعتراض ها به افزایش سن بازنشستگی در روسیه به فراخوان «الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان دولت و بدون کسب موافقت سازمان های دولتی برپا شده است. 

براساس گزارش این رسانه ، اعتراض هایی در شهرهای یوؤنوساخالینسک ، ولادی وستوک ، کراسنویارسک ، کامسامولسک -نا-آمور و خاباروفسک، برگزار شد و ماموران امنیتی در خاباروفسک 10 نفر از معترضان را دستگیر کردند. 

در ماه های اخیر در مسکو و چند شهر دیگر روسیه تجمعاتی در مخالفت با افزایش سن بازنشستگی برگزار شده بود. 

مجلس دومای روسیه روز 19 ماه جولای (28 تیر ماه) در شور اول موافقت اولیه خود را با قانونی اعلام کرد که به تدریج سن بازنشستگی را از 60 به 65 سال برای مردان و از 55 به 63 سال برای زنان افزایش می دهد. 

چندی پیش «آلکسی ناوالنی» سرشناس ترین رهبر اپوزیسیون در روسیه از مردم این کشور خواست که روز نهم سپتامبر (18 شهریور) هنگام برگزاری انتخابات استانداران و شهرداران مناطق مختلف روسیه دست به تجمع اعتراضی علیه قانون جدید بازنشستگی بزنند.

پلیس روسیه او را پس از این فراخوان دستگیر کرد و براساس گزارش رسانه های روسیه او تا یک ماه در بازداشت خواهد بود. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دو هفته پیش ؛ از افزایش سن بازنشستگی در این کشور حمایت کرد و در یک پیام تلویزیونی خطاب به مردم روسیه گفت که تغییرات در ساختار بازنشستگی روسیه ضروری است. 

وی افزود که احزاب مخالف دولت از مساله افزایش سن بازنشستگی برای ضربه زدن به دولت استفاده می کنند.

پوتین با اشاره به کاهش شمار جمعیت فعال روسیه که مالیات می پردازند آن را مساله ای برای سیستم بازنشستگی و کاهش درآمد این نظام بیان کرد. 

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که اگر از هم اکنون تغییرات در ساختار بازنشستگی صورت نگیرد روسیه در هفت تا 10 سال آینده(دولت بعدی) در پرداخت مستمری بازنشستگان دچار مشکل خواهد شد.

براساس اظهارات پوتین، وی می تواند تا پایان دولت خود (شش سال آینده) و برای افزایش محبوبیت دست به این اصلاحات نزند اما در این صورت دولت بعدی روسیه با بحران پرداخت حقوق بازنشستگان مواجه خواهد شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید