رئیس کل ستاد نیروهای مسلح:

در صورت ادامه اتفاقات، حمله به مقر تروریست‌ها تکرار می‌شود

کدخبر: ۲۳۷۹۹۸
اقتصادنیوز: رئیس کل ستاد نیروهای مسلح تاکید کرد: اقلیم کردستان باید باقی‌مانده اینها را تحویل جمهوری اسلامی ایران بدهد چرا که اینها مجرم هستند و اگر نمی‌توانند آنها را به ما تحویل دهند، باید از کشورشان اخراج کنند و ما پای این موضوع ایستاده‌ایم و اگر اتفاقات ناهمساز ادامه پیدا کند، اتفاقی که درباره تهاجم به مرکز اینها افتاد و مجرمین و فرماندهان مجرم آنها به سزای اعمالشان رسیدند، می‌تواند تکرار شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حسن باقری در حاشیه مراسم دانش‌‌‌آموختگی دانشگاه نیروی انتظامی و در جمع خبرنگاران، درخصوص اتفاقات اخیر در اقلیم کردستان عراق و تحرکات گروه‌های تروریستی گفت: از سال ۱۳۷۵ مسئولان کردستان و حزب منحله دموکرات عراق متعهد شدند که در ایران عملیات انجام ندهند اما متاسفانه از سال گذشته، این عهد را شکسته و به تحریک آمریکا و برخی از کشورهای منطقه عملیات‌های مختلفی را انجام دادند که این برای ما قابل تحمل نبود.

وی ادامه داد: اقلیم کردستان تلاش کرد که از فعالیت‌های آنها در ایران ممانعت کند اما به دلیل اینکه توسط دیگران تحریک می‌شدند از این امر نافرمانی کردند و این موضوع برای ما قابل تحمل نبود. در حال حاضر عرض می‌کنم دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهند که در آنجا مقرهایی ایجاد شود تا علیه کشور همسایه ایجاد ناامنی اتفاق بیفتد.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح با بیان اینکه اقلیم کردستان باید باقی‌مانده اینها را تحویل جمهوری اسلامی ایران بدهد چرا که اینها مجرم هستند، اظهار داشت: اگر نمی‌توانند آنها را به ما تحویل دهند، باید از کشورشان اخراج کنند و ما پای این موضوع ایستاده‌ایم و اگر اتفاقات ناهمساز ادامه پیدا کند، اتفاقی که درباره تهاجم به مرکز اینها افتاد و مجرمین و فرماندهان مجرم آنها به سزای اعمالشان رسیدند، می‌تواند تکرار شود.

باقری افزود: این حق دفاع از خود است و ملت ایران از حق خود به موقع استفاده می‌کند و نباید این ناامنی‌ها ادامه پیدا کند و ان‌شاالله که این عملیات درسی باشد برای آنها تا این امر تکرار نشود و ما ناامنی در کردستان نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر نظامی به همه اهدافی که طراحی شده بود رسیدیم، تصریح کرد: الحمدالله کاملا با دقت کار اطلاعاتی و طراحی صحیح و فرماندهی صحنه و عملیات موشکی به لطف پروردگار دقیق پیش رفته و به همه اهداف رسیدیم و اینکه از این فاصله موشک به محل جلسه اصابت کند، اتفاقی نیست و این قدرت ملت ایران است و ان‌شاالله نیازی به تکرار این گونه کارها نداشته باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید