سایه مشکلات ارزی بر ورزش ایران

کدخبر: ۲۳۸۰۱۱
اقتصاد نیوز: مشکلات ارزی و تحریم ها این روزها اثرات ملموسی بر اقتصاد ایران وارد کرده و قیمت کالاهای اساسی افزایش چشمگیری داشته است. اما این اثرات محمدود به کالاها و معیشت مردم نشده و برروی ورزش کشور نیز اثرات مخربی داشته است.
سایه مشکلات ارزی بر  ورزش ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت روزنو ، اثرات مشکلات اقتصادی بر روی ورزش کشور این روزها بیش از هر زمان دیگری برنامه های فدراسیون ها را مختل کرده است.همین چند روز پیش بود که اعلام شد ارز دولتی شامل ورزش نمی شود و در پی همین موضوع بسیاری از اردوها و اعزام های ورزشی کنسل شده است.همین شرایط باعث شده تا مدیران ورزشی در فدراسیون های مختلف از ایجاد مشکلات و نگرانی برای آینده صحبت کنند.

در یک نمونه جمشید خیرآبادی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی امید کشور در این خصوص گفته:«اردو را کنسل کردیم چون نفرات اصلی را نداشتیم ضمن اینکه یک سری از مشکلات هم وجود داشت از جمله مسائل مالی و اینکه خانه کشتی فعلا جا ندارد. وزارت ورزش ارز دولتی دراختیار فدراسیون کشتی قرارنمی‌دهد و اعزام‌ها هزینه زیادی روی دوش کشتی گذاشته، در این شرایط فدراسیون با مشکلات زیادی مواجه شده است.شما الان و با این قیمت ارز یک تیم در 10 وزن بخواهی به خارج از کشور اعزام کنی، کلی هزینه دارد. مثلا برای رده سنی امید، ما جامی می‌خواهیم که در هر وزن دو نفر را اعزام کنیم تا براساس آن ملی‌پوشان انتخاب شوند، به این شکل باید 20 کشتی‌گیر ببریم با 5 نفر کادرفنی و سرپرستی و... اعزام 25 نفر به یک تورنمنت با دلار و یوروی 15 هزار تومانی بالای یک میلیارد هزینه دارد چون باید هزینه شرکت در مسابقات، پرواز رفت و برگشت، هتل، تغذیه و... پرداخت شود.با وضعیت موجود صددرصد تیم به جام بین‌المللی صربستان نخواهد رفت درحالیکه کل کار ما این بود که به این تورنمنت برویم و تیم را آنجا انتخاب کنیم.»

*تکواندو درگیر مشکلات ارزی

اما تیم ملی تکواندو کشور نیز شدیدا درگیر مشکلات ارزی شده است.مشکلات ارزی حاکم بر اقتصاد که این روزها بخش های مختلف را درگیر کرده، گریبان تکواندو را هم گرفت و سفر روز یکشنبه تیم ملی به ترکیه در آستانه لغو شدن بود که برخی رایزنی ها باعث شد تا اقدام اولیه برای اخذ روادید صورت گرفته و سپس در مورد سفر به انگلستان و مشکلات مربوطه به آن تصمیم گیری شود. 

*امیدوارم مشکلات ارزی به آینده ورزش ضربه نزند

امروز همچنین هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ نیز اظهار امیدواری کرد این مشکلات اقتصادی به ورزش ایران ضربه نزند. اوگفت:«ابتدا در بخش اول باید این نکته را بگویم که امیدوارم این مشکل درخصوص کاروان ایران حل شود. البته معتقدم که این مسئله حل خواهد شد و کاروان ایران هم اعزام می‌شود و مشکلی نخواهد بود.بخش دوم مربوط به مسائل کلی ورزش است. همه ما ورزش را به عنوان یک مسئله شادی‌آور و بسیار در جامعه می‌شناسیم. در چنین شرایط یکسری مسائل کلی برای تیم‌های مختلف وجود دارد که اگر فراهم نشود، ضربه می‌زند. از جمله این مسائل می‌توان به اعزام به برخی مسابقات و رویدادهای مهم اشاره کرد که اگر رخ ندهد، در کوتاه مدت باعث ضربه وارد شدن به ورزش می‌شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید