سفیر جدید ایران در ایتالیا استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهوری ایتالیا کرد

کدخبر: ۲۳۸۰۷۶
اقتصادنیوز؛ 'حمید بیات' سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، استوارنامه خود را تسلیم 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری این کشور کرد.
 سفیر جدید ایران در ایتالیا استوارنامه خود را تقدیم رئیس جمهوری ایتالیا کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ رئیس جمهوری ایتالیا در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری در رم برگزار شد، به مناسبات تاریخی میان دو کشور اشاره و تاکید کرد که روابط فوق العاده خوب دو کشور مبتنی بر احساس دوستی دو ملت است. 

ماتارلا، روابط خوب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور را نتیجه این دوستی ها دانست و بر اراده کشورش در جهت گسترش هر چه بیشتر این روابط در ابعاد مختلف تاکید کرد. 

وی در این دیدار بار دیگر بر حمایت کشورش از برجام تاکید کرد و آنرا توافقی مهم برای جامعه بین المللی دانست. 

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مواضع و دیدگاه های رئیس جمهوری و دولت ایتالیا در حمایت از روابط دو کشور، تاکید کرد که 'با هدف گسترش روابط در کلیه زمینه ها که مورد تاکید تمامی مقامات عالی کشورم می باشد، مسئولیت خود را به عنوان سفیر در رم بر عهده خواهم داشت'. 

حمید بیات به عنوان سفیر تام الاختیار جدید ایران در ایتالیا، روز پنجشنبه گذشته وارد رم شد. وی پیشتر به عنوان سفیر کشورمان در سودان و دانمارک فعالیت کرده و قبل از آغاز ماموریت در ایتالیا دستیار مدیر کل غرب اروپای وزارت خارجه بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید