جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه چقدر برای آمریکا هزینه داشته است؟

کدخبر: ۲۳۸۲۹۵
اقتصادنیوز؛ وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد که جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون بالغ بر یک و نیم تریلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته است.
جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه چقدر برای آمریکا هزینه داشته است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تابناک؛ وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد که جنگ‌های افغانستان، عراق و سوریه از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون بالغ بر یک و نیم تریلیون دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه CNBC، طبق این گزارش، از این مبلغ، عملیات‌های فعلی آمریکا شامل عملیات "نگهبان آزادی" در افغانستان، عملیات "عزم راسخ" در سوریه و عراق و عملیات "عقاب باشکوه" برای ماموریت‌های امنیتی داخلی آمریکا و کانادا ۱۸۵.۵ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده‌اند.

هزینه عملیات‌های نظامی آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه نسبت به سال‌های گذشته به مراتب کمتر شده است اما ایالات متحده همچنان برای حفظ نیروهایش در این کشورها سالانه میلیاردها دلار هزینه می‌کند.

همچنین از میان این سه عملیات نیز عملیات نگهبان آزادی در افغانستان بیشترین میزان هزینه را داشته و بعد از آن عملیات عقاب باشکوه در داخل آمریکا و کانادا و سپس عزم راسخ در سوریه و عراق هزینه داشته‌اند.

میزان هزینه عملیات نگهبان آزادی ۱۳۴.۳ میلیارد دلار، هزینه عملیات عقاب باشکوه ۲۷.۷ میلیارد دلار و هزینه عملیات عزم راسخ ۲۳.۵ میلیارد دلار بوده است.

طبق این گزارش این پول صرف آموزش، تجهیز، نگهداری و مواد غذایی، البسه، خدمات پزشکی و حقوق سربازان شده است.

این در حالی است که جیمس ماتیس وزیر دفاع آمریکا در سفری که اخیرا به افغانستان داشت اظهار امیدواری کرده بود که مذاکرات صلح با طالبان در نهایت منجر به پایان این طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا شود.

این چهارمین سفر جیمز ماتیس به افغانستان از زمان رسیدن به وزارت دفاع آمریکا محسوب می‌شود. در عین حال اخیرا حملات تروریستی در افغانستان روبه افزایش گذاشته است. در حال حاضر حدود ۱۴ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید