بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه صادر شد

کدخبر: ۲۳۸۳۲۳
اقتصادنیوز :مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: میزان صادرات استان در پنج ماه سپری شده از سال جاری بیش از یک میلیارد و 167 میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 52 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خلیل حیدری عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که با حضور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: در پنج ماه گذشته بیش از 2 میلیون و 316 هزار و 101 تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: این حجم از صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بیش از 38 درصد رشد نشان می دهد.

حیدری تصریح کرد: بیش از 541 میلیون و 969 هزار دلار با وزن یک ‌میلیون و 332 هزار تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه ، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه همچنین صادرات سایر گمرکات کشور از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور در این مدت را 625 میلیون و 753 هزار و 985 دلار کالا با وزن 984 هزار و 70 تن اعلام کرد.

** اطمینان بخشی از کیفیت کالا برعهده استاندارد است

محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک مرجع رسمی حاکمیتی عهده دار سیاست گذاری، حسن نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالاها و خدماتی است که در داخل کشور تولید، صادر یا وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد همراه و مشاور تولیدکنندگان است، افزود: استاندارد بعنوان مشاوری امین برای صادرکنندگان ، واردکنندگان و تولیدکنندگان کالاهای ایرانی قلمداد می شود.

نیازی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت جغرافیایی و دسترسی آسان به عراق، استان کرمانشاه به عنوان دروازه اقتصادی ورود به خاورمیانه شناخته می شود

وی در پایان گفت: به منظور توسعه و حضور چشمگیر در بازار کشور عراق، باید توجه ویژه ای به کیفیت کالاهای صادراتی از سوی تولیدکنندگان ، صادرکنندگان و متولیان امر صورت گیرد زیرا که صدور کالاهای غیراستاندارد به بازار هدف می تواند ، لطمه جبران ناپذیری به اعتبار تولیدات صادراتی جمهوری اسلامی وارد نماید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید