نماینده سنندج: ناآرامی‌های اخیر کردستان بیشتر هیاهوی رسانه‌های خارجی است

کدخبر: ۲۳۸۵۵۱
اقتصادنیوز؛ نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: مساله نا آرامی های اخیر موضوع عمده و فراگیری نبوده است، بلکه بیشتر هیاهو و ماجراجویی های رسانه های خارجی است.
نماینده سنندج: ناآرامی‌های اخیر کردستان بیشتر هیاهوی رسانه‌های خارجی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «سید احسن علوی» نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر وجود ناآرامی های گسترده در این شهرستان، گفت: مساله نا آرامی های اخیر موضوع عمده و فراگیری نبوده است، بلکه بیشتر هیاهو و ماجراجویی های رسانه های خارجی است. 

نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: در برخی مواقع و به طور طبیعی اتفاقاتی در مناطق ما که مرزنشین هستیم می افتد، اما این که بیگانگان و رسانه های خارجی اعلام می کنند «در سنندج تشنج وجود دارد و استان ملتهب است»، به هیچ وجه این طور نیست.

علوی اظهار داشت: من اکنون در سنندج هستم، امروز در سطح شهر بودم ؛ آرامش در شهر برقرار است، موضوع این قدر و به شکلی که در رسانه های خارجی منعکس کردند، فراگیر و مهم نبوده است.

وی با اشاره به این که رابطه مهربانی و عطوفت در جامعه دو طرفه است، خاطرنشان کرد: کشور ما و بخصوص منطقه غرب کشور در شرایط و برهه حساسی قرار دارد، به طور طبیعی هم مسئولان و هم مردم باید هنر اداره کردن شرایط را داشته باشند و باید اتحاد و همبستگی را نیز رعایت کنند.

برهم زدن امنیت کشور برای هیچ کس خوشایند نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: هر مساله ای که به هر شکلی امنیت مناطق مرزی، استان و کشور را به هم بریزد برای هیچ کس خوشایند نیست.

علوی با بیان این که برخی مواقع اتفاقاتی می افتد که قابل پیش بینی نیست، تاکید کرد: هم مسئولان و هم مردم باید شرایط کنونی را مدیریت کنند تا برخی اتفاقات، ابزاری برای مداخله دیگران در مسائل داخلی کشور نشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم و مسئولان در کنار یکدیگر و به خاطر امنیت ملی و حفظ منافع ملی و برای آرام کردن فضای ملتهب که بی تردید بیگانگان به آن دامن زده اند، شرایط را به درستی مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته شاید گاهی هم لازم باشد تصمیماتی که به هر شکلی گرفته می شود شامل مرور زمان شوند؛ به نظرم بهتر است در برخی مواقع روی یک موضوع یا تصمیم، بنا به شرایط ، اصرار نشود. 

نماینده مردم سنندج افزود: مطمئنا در استان، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر اعضای شورای تامین استان مواردی را تشخیص می دهند و پیشنهاد و درخواستی هم دارند، در این شرایط برخی تصمیمات را می شود به یک زمان دیگر موکول کرده و بر همین اساس شرایط را به شکل دیگری مدیریت کرد.

علوی همچنین بیان کرد: من گاه شنیده و دیده ام برای مسائلی، شورای تامین استان پیشنهاد یا درخواستی داده اند، اما نتیجه ای نگرفته اند؛ معتقدم مدیریت استان در تصمیمات باید قدرت مانور داشته باشد.

وی گفت: باید به تشخیص مدیران یک استان احترام گذاشت، حتما افرادی که عضو شورای تامین استان هستند از دلسوزان نظام هستند و بر اساس ویژگی هایی انتخاب شده اند و از قدرت تصمیم و تشخیص در مسائل نیز برخوردار هستند. 

این نماینده مجلس افزود: هم مسئولان و هم مردم باید همدیگر را در شرایط کنونی درک کرده و به مسائل مهم کشور توجه کنند. 

علوی اظهار داشت: اگر فردی از جامعه به یکی از ما مسئولان مراجعه می کند و اعتراضی دارد باید او را درک کنیم نباید برخوردی کنیم که اعتراض و انتقاد او به تشنج منجر شود، ابتدا باید دلیل انتقاد و اعتراض او و گرفتاری هایش را تشخیص دهیم و سپس با سعه صدر مشکل او را حل کنیم ،این گونه شرایط را می شود مدیریت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید