عمران خان: ساختار انگلیسی دولت پاکستان تغییر می‌کند

کدخبر: ۲۳۸۶۶۵
اقتصادنیوز: نخست وزیر پاکستان گفت: در پاکستان افراد ثروتمند، ثروتمندتر و طبقه محروم نیز محروم تر شدند اما برای رهایی از وام‌های خارجی این شیوه ادامه پیدا نمی‌کند و سیاست کشور باید تغییر کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان گفت: از زمان استقلال کشور حاکمان از سرمایه مردم برای خوشگذرانی استفاده کردند اما این وضعیت ادامه پیدا نمی‌کند و  همه چیز باید تغییر کند.

وی افزود: در پاکستان افراد ثروتمند، ثروتمندتر و طبقه محروم نیز محروم تر شدند اما برای رهایی از وام‌های خارجی این شیوه ادامه پیدا نمی‌کند و سیاست کشور باید تغییر کند.

خان گفت: در سال‌های گذشته حاکمان فقط به منافع خود و خانواده خودشان فکر کردند و این روشی بود که از استعمار انگلیس به ارث بردند اما این سیستم ناکارآمد حذف خواهد شد.

عمران‌خان اظهار داشت: اگر خودمان را تغییر ندهیم خدا سرنوشت ما را تغییر نخواهد داد.

وی افزود: از زمان استقلال پاکستان نتوانستیم سیستمی را که انگلیسی‌ها به وجود آورده بودند تغییر دهیم آن‌ها با سرمایه ملت خوشگذرانی می‌کردند و حاکمان ما نیز از همین شیوه پیروی کردند.

خان تأکید کرد: پاکستان حدود 30 هزار میلیارد روپیه بدهی دارد و در ازای آن باید روزانه 6 میلیارد روپیه سود پرداخت کند.

وی افزود: با ریشه کن کردن فساد مالی و فراهم کردن مقدمات سرمایه‌گذاری در پاکستان این کشور را از وام‌های خارجی نجات می‌دهم.

خان خطاب به مردم پاکستان گفت: برایم مهم نیست عضو چه حزب سیاسی و گروهی هستید، برای رهایی از وام‌های خارجی کمک کنید.

وی افزود: مشکلات اقتصادی حداقل 2 سال به طول می‌انجام و برای همیشه نیست بنابراین بعد از آن مردم در رفاه خواهند بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید