زمان بازگشت تمام حاجیان

کدخبر: ۲۳۸۷۱۲
اقتصادنیوز: سازمان هواپیمایی کشوری جدیدترین آمارها از پروازهای حج امسال را اعلام کرده و همچنین از پایان یافتن عملیات بازگشت حجاج تا فردا (یکشنبه) خبر داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، براساس جدیدترین آمارهای ارائه شده تا پایان روز ۲۳ شهریورماه بیش از ۸۱ هزار و ۵۰۰ حاجی به کشور بازگشته‌اند.

با توجه به این‌که بیش از ۸۶ هزار حاجی ایرانی امسال به حج اعزام شده بودند ظرف روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریورماه حدود ۴۵۰۰ حاجی باقی‌مانده نیز وارد ایران خواهند شد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها عملیات بازگشت حجاج تا ۲۵ شهریورماه برنامه‌ریزی شده بود.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که ۸۱ هزار حاجی ایرانی به وسیله ۳۰۱ پرواز به ایران بازگشته‌اند که از این تعداد ۱۷۷ پرواز را ایرلاین ایرانی و ۱۲۴ پرواز را ایرلاین صعودی انجام داده است.

در عملیات حج تمتع امسال ۱۹ فرودگاه فعالیت می‌کردند که در میان آنها فرودگاه امام خمینی (ره) با ۸۱ پرواز بیشترین فعالیت را داشته و پس از آن فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد قرار دارد.

در کنار ایران‌ایر،  شرکت هواپیمایی قشم نیز بخشی از پروازهای بازگشت حاجیان ایرانی را در سال جاری مدیریت کرد.

پس از فاجعه منا این دومین سالی است که ایران حجاج خود را به عربستان سعودی اعزام می‌کند، در حال حاضر عملیات حج عمره متوقف شده و برنامه خاصی نیز برای از سرگیری آن ارائه نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید