بروجردی: در عملیات پاکسازی ادلب حفظ جان شهروندان سوری مهم است

کدخبر: ۲۳۸۷۱۳
اقتصادنیوز؛ علائ‌الدین بروجردی گفت: پاکسازی ادلب از تروریست ها یک ضرورت جدی است، و البته جان شهروندان سوری در عملیات پاکسازی ادلب نکته بسیار مهمی است.
بروجردی: در عملیات پاکسازی ادلب حفظ جان شهروندان سوری مهم است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ علاءالدین بروجردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به موضوع  پاکسازی شهر ادلب  از تروریست ها،گفت: ادلب به عنوان یک نقطه مهم در سوریه باید هرچه سریعتر از تروریست‌ها پاکسازی شود تا مردم سوریه  و آوارگانی که سالهااست خانه و کاشانه خود را ترک کرده اند، به کشورشان برگردند.

وی با بیان اینکه مردم ادلب باید از شر تروریست‌ها راحت شوند،افزود:سوءاستفاده تروریست ها و قراردادن مردم بی دفاع به عنوان سپر انسانی؛ با پشتیبانی حامیان آنها انجام می شود و آمریکایی ها تلاش می‌کنند با فضاسازی سیاسی و بین المللی و ایجاد خبر دروغین احتمال حمله شیمیایی به ادلب توسط دولت سوریه فضایی را ایجاد کنند که ادلب از تروریست ها تخلیه نشود.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد:پاکسازی ادلب به طور کامل از تروریست ها در واقع یک ضرورت جدی و قطعی است و باید امنیت پایدار در آن برقرار شود.

نماینده مردم بروجرد و اشتریان در مجلس با اشاره به نشست سه‌گانه تهران درباره مسائل سوریه، تصریح کرد:طبیعتاً با توجه به اجلاس اخیر سه کشور جمهوری اسلامی ایران،روسیه و ترکیه در تهران؛پاکسازی ادلب از تروریست ها  یک ضرورت جدی است،البته جان شهروندان سوری در عملیات پاکسازی ادلب نکته بسیار مهمی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات لاوروف درباره گزینه گذرگاه‌های انسانی برای برقراری آرامش و مقابله با تروریست ها،تصریح کرد:در واقع در این شرایط تروریست ها باید سلاح خود را زمین بگذارند و از ادلب خارج شوند.

گفتنی است؛ سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در همایش مشترک آلمان و روسیه در شهر برلین، اخبار منتشر شده درباره حمله ارتش سوریه به ادلب با حمایت روسیه را تکذیب و تاکید کرد،نیروهای سوریه و روسیه تنها به حمله شبه‌نظامیانی از منطقه ادلب پاسخ می‌دهند.

وی گفت:گذرگاه‌های انسانی را ایجاد و از تمامی راه‌های ممکن برای برقراری آرامش در منطقه حمایت خواهیم کرد، ما هرکاری انجام می‌دهیم تا غیرنظامیان ساکن این منطقه آسیبی نبینند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید