عجیب ترین جریمه بابت دور زدن تحریم های ایران!

کدخبر: ۲۳۸۷۵۷
اقتصاد نیوز:تحریم خودرو و صنعت خودروسازی به عنوان دومین صنعت بزرگ کشور برای آمریکا از اهمیت ویژه ای برخودار است. اخیرا بر اساس اعلام دولت ایالات متحده آمریکا، دور نخست تحریم ‌ها علیه ایران آغاز شده است و بر این اساس، خودروسازی کشور با محدودیت ‌های بین‌ المللی به‌ خصوص در حوزه تامین قطعات مواجه خواهد شد.
عجیب ترین جریمه  بابت  دور زدن تحریم های ایران!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، گفته می‌ شود تحریم‌ های جدید بسیار سختگیرانه ‌تر از قبل بوده و هدف آمریکایی‌ ها از آن، فلج کردن دومین صنعت بزرگ ایران به‌ واسطه خروج شرکای خارجی، محدود کردن ارسال قطعات به ایران و کاهش شدید تولید و بیکاری کارگران است.

تحریم خودرو
 

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، شرکت اپسیلون الکترونیکس، برای مصالحه در مورد اتهام فروش غیرقانونی لوازم خودرو به ایران و نقض تحریم ‌ها علیه این کشور، ۱.۵ میلیون دلار به دولت آمریکا جریمه پرداخت خواهد کرد.
طبق ادعاى اداره کنترل دارایی ‌های خارجی خزانه داری آمریکا این شرکت که در کالیفرنیا قرار دارد از طریق فروش تجهزات صوتی و تصویری مورد استفاده در خودرو به شرکت اسرا اینترنشنال دبی که محصولات مذکور را در بازار ایران توزیع کرده، بر خلاف تحریم های دولت آمریکا علیه تهران عمل کرده است.

تحریم خودرو
 

دقیقا مشخص نیست که این قطعات توسط کدام خودروساز مورد استفاده قرار گرفته اند، اما آنچه واضح است اینکه جریمه 1.5 میلیون دلاری در مقایسه با ارقام معمول در جهان خودروسازی، جریمه سنگینی تلقی نمی شود اما اداره کنترل داریی های آمریکا بر آن است که با اعمال چنین جریمه هایی، جدیت خود در اعمال تحریم های صنعت خودروسازی را به سایر شرکت ها گوشزد کرده و آن ها را از ادامه فعالیت با شرکای ایرانی بر حذر دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید