عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

لایحه رفع خشونت علیه زنان مختص زنان نیست

کدخبر: ۲۳۸۹۵۹
اقتصادنیوز؛ فاطمه ذوالقدر درباره لایحه رفع خشونت علیه زنان گفت: قانون رفع خشونت علیه زنان برای حمایت از همه اعضای یک خانواده است و نباید تنها عنوان زنان در آن قرار بگیرد.
لایحه رفع خشونت علیه زنان مختص زنان نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت؛ فاطمه ذوالقدر در خصوص آخرین وضعیت لایحه منع خشونت علیه زنان، گفت: این لایحه بر خلاف عنوانش، تنها از زنان حمایت نمی‌کند، شاید بهتر بود نامش به لایحه‌ی منع خشونت علیه خانواده و حمایت از آن تغییر می‌کرد، چرا که ممکن است همه اعضای خانواده‌ها و حتی مردان نیز مورد خشونت، تعرض و یا اسید پاشی قرار بگیرند، نامی که برای این لایحه انتخاب شد از ابتدا حساسیت برانگیز بود چرا که برخی معتقد بودند از قوانین غربی الگوگیری شده است، اما اصلا این طور نبود و برای تدوین آن تلاش‌های بسیاری شده است.

 لایحه رفع خشونت علیه زنان در شورای فرهنگی قم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: سعی کردیم ابعاد جنسیتی آن را برطرف و به کل خانواده تعمیم دهیم، این قانون برای حمایت همه افراد جامعه و خانواده است و نباید تنها عنوان ویژه زنان در آن قرار بگیرد، موارد و نکات بسیاری در لایحه اصلاح و نهایاً در جلسه معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با قوه قضاییه به مراحل انتهایی نزدیک شد، اما تصمیم بر این بود که به شورای فرهنگی قم نیز فرستاده شود تا نظرات آنها هم در لایحه لحاظ و سپس وارد صحن مجلس شود. امیدواریم تا هرچه زودتر این موضوع به سرانجام برسد چراکه این لایحه منجر به حمایت بیشتر و تامین امنیت و آرامش در خانواده‌ها است.

این لایحه تا حد زیادی می‌تواند خلاءهای قانونی موجود را در حمایت از زنان بپوشاند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: این قانون برای بر طرف کردن خلاء‌های قانونی و تقویت قوانین فضای مجازی، خشونت علیه زنان و مردان، خشونت‌های اقتصادی و افزایش استحکام خانواده مطرح شده است. به این منظور برای جلوگیری و کنترل خشونت‌هایی که به بنیان خانواده آسیب می‌زند مجازات‌های شدیدی در نظر گرفته شده است. طبق آمارهای ارائه شده، زنها بیشتر در معرض اسیدپاشی‌ها و خشونت‌های اقتصادی قرار گرفتند، به همین دلیل توجه به زنان در لایحه پر رنگ تر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید