یورونیوز بررسی کرد؛

ساز و کار سیستم مالی مستقل اروپا برای تداوم مبادلات تجاری با ایران

کدخبر: ۲۳۸۹۶۳
اقتصادنیوز؛ آلمان، انگلیس و فرانسه در نظر دارند با این چرخه تجاری مستقل که مانند یک بورس مبادلاتی عمل خواهد کرد به ایران امکان دهند تا به طور مستقل از چرخه رایج، داد و ستدهای خود را انجام دهد.
ساز و کار سیستم مالی مستقل اروپا برای تداوم مبادلات تجاری با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ اروپا در حال تلاش برای رسیدن به یک چرخه مبادلاتی جایگزین برای ادامه ارتباطات تجاری با ایران هستند اما این چرخه جایگزین چگونه عمل خواهد کرد؟

یورونیوز در اینباره می‌نویسد: کشورهای اروپایی قصد دارند با ایجاد یک چرخه مبادلاتی جایگزین، با تحریم های آمریکا علیه ایران مقابله کنند. این سازوکار مبادلاتی به ایران اجازه خواهد داد به صدور نفت خود پس از اعمال تحریم های نقتی آمریکا ادامه دهد.

آلمان، انگلیس و فرانسه در نظر دارند با این چرخه تجاری مستقل که مانند یک بورس مبادلاتی عمل خواهد کرد به ایران امکان دهند تا به طور مستقل از چرخه رایج، داد و ستدهای خود را انجام دهد.

براساس این چرخه مبادلاتی اگر به عنوان مثال ایران به یک شرکت اسپانیایی نفت بفروشد و همزمان یک شرکت آلمانی خدماتی را در تهران به طرف ایرانی ارائه دهد، هزینه تحویل نفت به جای اینکه به ایران پرداخت شود مستقیما به شرکت آلمانی تعلق می گیرد.

بنا به اعلام یک مقام فرانسوی ممکن است کشورهای هند و چین نیز به این چرخه مبادلاتی ویژه تجارت با ایران ملحق شوند.

این در حالی است که به گفته سخنگوی وزارت دارایی آلمان این چرخه تجاری یکی از راههایی است که کشورهای اروپایی برای ایجاد ارتباطات مالی مستقل با ایران در دست بررسی دارند.

بانک های بین المللی در چرخه مبادلاتی جایگزین اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم های آمریکا نقشی نخواهند داشت. امری که آنها را از خطر تحریم های آمریکا به دلیل معامله مالی با ایران مصون نگاه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید