قانون جدید در خدمت پرسپولیس

کدخبر: ۲۳۹۰۲۷
اقتصاد نیوز: لغو قانون گل زده در خانه حریف در وقت‌های اضافه، می‌تواند برگ برنده پرسپولیس در بازی حساس مقابل الدحیل باشد.
قانون جدید در خدمت پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، بازی برگشت در خانه خودی در رقابت‌های حذفی رفت و برگشتی یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود. این امتیاز ویژه در تورنمنت‌ها به تیم‌هایی می‌رسد که توانسته‌اند صدرنشین باشند و این مساله نشان می‌دهد که بازی برگشت در خانه چقدر اهمیت دارد. پرسپولیس دور قبل به عنوان صدرنشین این شانس را داشت و این مرحله مقابل الدحیل، در قرعه‌کشی توانست این شانس بزرگ را بدست بیاورد و بازی برگشت مقابل هوادارانش به صعود امیدوار باشد. اگرچه معلول در پاسخ به سوال نگرانی‌هایش برای بازی در آزادی و مقابل هواداران پرتعداد قرمز گفته است که هواداران قرار نیست داخل زمین فوتبال بازی کنند اما کاملا مشخص است که با وجود این اظهارنظر، بخشی از دغدغه سرمربی الدحیل بابت سکوها خواهد بود.

با این حال،این امتیاز ویژه در حکم یک شمشیر دولبه بود. اگرچه در طول ۹۰ دقیقه یک لبه این شمشیر به ضرر حریف است اما اگر بازی به وقت اضافه بکشد لبه این شمشیر به تیم میزبان ضربه خواهد زد. براساس قانون گل زده در خانه حریف اگر تیم میهمان یک گل در وقت اضافه بزند تیم میزبان برای جبران باید دو گل به ثمربرساند. یا اگر دو تیم در وقت اضافه به تعداد مساوی گل بزنند، این تیم میهمان است که برنده از میدان خارج خواهد شد.

البته این قانونی است که به خاطر اعتراضات زیاد در اروپا و بعد از آن هم در آسیا لغو شده است و حالا فقط جنبه مثبت آن برای پرسپولیس باقی مانده است. با لغو این قانون، پرسپولیس در صورتی که با یک گل پیروز شود، وقت اضافه دیگر نگران قانون گل زده در خانه حریف نخواهد بود و ۳۰ دقیقه، میزبانی بدون نگرانی از الدحیل خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید