جرم گوش خود را این گونه تمیز کنید + راهکار

کدخبر: ۲۳۹۰۷۱
اقتصادنیوز : جرم گوش‌های شما، یکی از راه‌های سد کردن راه این مجرا، در برابر هجوم آلودگی هاست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  سلامت نیوز، همین دلیل کافی است، تا متخصصان شست و شوی مکرر مجرای گوش و خالی کردنش از جرم‌ها را توصیه نکنند و حتی شما را از تمیز کردن گوشهایتان با گوش‌پاک‌کن منع کنند. اما عجیب نیست که با وجود تاکید محققان به ساختن با جرم‌های چسبناک گوش، میل شما به چرخاندن گوش‌پاک‌کن در این مجرا، هر روز بیشتر می‌شود و برای خلاص شدن از این مزاحم زرد رنگ، به شست و شوی سالانه گوش‌هایتان تن می‌دهید. اما اگر یکی از همین روزها، با پزشکتان برای محو کردن جرم گوش‌ها قرار ملافات دارید، بهتر است ادامه این مطلب را بخوانید. ما چند راه بی‌ضرر، ساده و خانگی را برای کاهش جرم‌های مزاحم به شما پیشنهاد می‌کنیم.

از پارچه مرطوب کمک بگیرید

هرگز دوش حمام را به سمت گوش‌هایتان نچرخانید. شما می‌توانید برای تمیز کردن این ناحیه، از یک پارچه تمیز نم‌دار کمک بگیرید. با این روش، شما تنها امکان تمیز کردن قسمت بیرونی گوشتان را خواهید داشت و به کانال آسیب‌پذیر گوش‌هایتان صدمه‌ای وارد نخواهید کرد.

سراغ قطره گلیسیرین بروید

قطره ارگل یا گلیسیرین فنیکه، یکی از محصولات تایید شده برای کاهش جرم گوش است. اگر شنوایی گوشتان بخاطر انباشته شدن میزان جرم در گوشتان کم شده، می‌توانید در دوره کوتاهی از این محصولات استفاده کنید.

در گوشتان روغن بچه بریزید

روغن بچه، درست مانند روغن زیتون یا روغن بادام، یکی از محصولاتی است که بدون آسیب زدن به گوشتان، می‌تواند جرم‌های مزاحم را به بیرون هدایت کند. شما می‌توانید بین 2 تا 5 قطره از آن را به آرامی در گوش کیپ شده‌تان بچکانید تا جرم‌ها نرم و از گوشتان خارج شوند.

سرکه درمانی کنید

یک دستمال تمیز را به سرکه آغشته کرده و محدوده در دسترس گوشتان را با آن تمیز کنید. سرکه گوش شما را ضدعفونی و تمیز خواهد کرد و در صورتی که میزان جرم گوشتان بخاطر عفونت افزایش پیدا کرده باشد، به درمان شما کمک خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید