روسیه هم از خارجی ها انگشت نگاری می کند

کدخبر: ۲۳۹۲۴۸
اقتصادنیوز : رئیس اداره امور مهاجران وزارت کشور روسیه اعلام کرد که طرحی در دست دارد که بر اساس آن اتباع خارجی که وارد روسیه می شوند، انگشت نگاری خواهند شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اولگا کریلووا روز دوشنبه به تاس گفت: آن دسته از افراد خارجی هم که در داخل کشور حضور دارند در ادارات مهاجرت انگشت نگاری خواهند شد.

طرح انگشت نگاری از اتباع خارجی ورودی به روسیه پیشتر یک بار در دوما رای لازم را نیاورده بود، اما دو باره برای کسب مجوزهای لازم با هدف تصویب به عنوان قانون بررسی و تصویب شد.

رئیس اداره امور مهاجران وزارت کشور روسیه خاطرنشان کرد: سازمان های مربوطه در حال تکمیل این طرح هستند تا آن را به مجلس ارایه کنیم.

به گزارش ایرنا، اکنون اتباع خارجی که برای گرفتن حق پناهندگی یا درخواست تابعیت روسیه یا اقامت موقت سه یا پنج ساله به این کشور سفر می کنند به صورت اجباری انگشت نگاری می شوند.

بیشترین تعداد افراد خارجی در روسیه را مردم کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی سابق همچون قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، آذربایجان، اوکراین، بلاروس و ارمنستان تشکیل می دهند که مهاجران کاری محسوب شده و اکثرا مشاغل سطح پایین را در این کشور برعهده دارند.

انگشت نگاری از اتباع خارجی در کشورهایی همچون آمریکا و چین به محض ورودمسافران به این کشورها انجام می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید