استقبال چین از برگزاری اجلاس سران دو کره

کدخبر: ۲۳۹۳۱۵
اقتصادنیوز: وزارت خارجه چین روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از برگزاری اجلاس سران دو کره استقبال و پشتیبانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا در این بیانیه که به مناسبت سفر 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی به پیونگ یانگ برای ملاقات با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی صادر شده آمده است که این اجلاس می تواند نتایج بسیار مفیدی برای طرفین داشته باشد.

در بیانیه تاکید شده است چین از برگزاری اجلاس سران و افزایش تبادلات این دو کشور و پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره استقبال و حمایت می کند.

این بیانیه همچنین آغاز بکار دفتر ارتباطی دو کره در مجتمع مرزی 'کایه سونگ' در هفته گذشته را به دو کشور تبریک گفته و آن را گامی بسیار مهم در راستای مصالحه و صلح دائمی شبه جزیره کره و توسعه تبادلات اقتصادی دو کره دانسته است.

این سومین بار در سال جاری میلادی است که رهبران دو کره با یکدیگر دیدار می کنند پیش از این سران دو کشور در سال های 2000 و 2007 میلادی با یکدیگر دیدار کرده بودند.

رییس جمهوری کره جنوبی قرار است به صورت رسمی در جریان سفر سه روزه اش به کره شمالی که از امروز شروع شد دو بار با رهبر کره شمالی دیدار کند.

دیدار خصوصی طرفین امروز پس از ملاقات آنها در فرودگاه 'سونان' پیونگ یانگ شروع شد و به دنبال آن اجلاس سران آغاز خواهد شد.

قرار است روز چهارشنبه نیز طرفین ضمن شرکت در برخی از برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی، ملاقات هایشان را ادامه دهند.

رییس جمهوری کره جنوبی پس از ورود به کره شمالی از سوی رهبر این کشور و همسرش مورد استقبال قرار گرفت.

مهمترین بخش از مذاکرات طرفین بر خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره متمرکز است قرار است درباره صلح دائمی و ارتباطات کره شمالی و آمریکا نیز گفت و گو شود.

رییس جمهوری کره جنوبی گفته است که اگر بتوان به پیشرفت در روابط کره شمالی و آمریکا مساعدت کرد، این سفر بسیار مفید خواهد بود.

بر اساس تازه ترین گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی اجلاس سران ساعت 15 و 30 دقیقه بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی شروع می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید