ترویج خرافات توسط هیات های مذهبی ممنوع

کدخبر: ۲۳۹۳۳۶
اقتصادنیوز: رئیس هیات های مذهبی کشور گفت: هیات های مذهبی در عزاداری ها، سوگواری ها و اجرای آیین های سنتی از اقداماتی که باعث ترویج خرافه و وهن دین می شود، بطور جدی پرهیز کنند.

به گزارش اقتصادنیوز؛ نوشاد نوشادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین برای حفظ وحدت بویژه در بین مذاهب شیعه و سنی مسئولان و مداحان باید اهتمام ویژه داشته و در موضوع ورود فرقه های ضاله به هیات های مذهبی هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: علاوه براین هیات های مذهبی باید از هرگونه حرکتی که باعث ایجاد مزاحمت برای مردم و کندی عبور و مرور آنها می شود، بطور جدی پرهیز کنند.

نوشادی ادامه داد: برای جلوگیری از سلب آسایش و آرامش مردم باید از بلند کردن صدای بلندگوها در ساعت های پایانی شب خودداری شود.

رئیس هیات های مذهبی کشور اظهارداشت: برنامه ریزی لازم برای حرکت دسته جات عزاداری و تجمع هیات مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در این ارتباط نماز ظهر عاشورا با شکوه خاصی در شهرها و روستاهای ایران اسلامی برگزار می شود.

نوشادی ادامه داد: در ارتباط با ایستگاه های صلواتی نیز امسال ساماندهی آنها بطور نسبی انجام شده اما با این وجود نیاز به کار و نظارت بیشتری داریم.

وی در باره تامین اقلام موردنیاز هیات های مذهبی برای تهیه غذای نذری گفت: انتظار داریم در مرحله دوم توزیع کالاهای اساسی نظیر برنج، روغن، گوشت، مرغ و دیگر اقلام مورد نیاز این هیات ها ساماندهی مناسب تری در زمان و نحوه توزیع آنها اجرا شود.

نوشادی یادآور شد: در برگزاری آیین های مربوط به ماه محرم امسال 92 هزار هیات مذهبی و 80 هزار مداح سازمان یافته مشارکت دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید