لزوم استفاده از سامانه ثبت اعلام کمبود تجهیزات پزشکی

کدخبر: ۲۳۹۳۴۲
اقتصادنیوز: مسائلی گفت: با استفاده از سامانه ثبت اعلام کمبود تجهیزات پزشکی، از این پس تمامی دانشگاه های علوم پزشکی می توانند همه کمبودهای احتمالی خود را مدیریت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی، در نشست با معاونین غذا و دارو و مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه های قطب علوم پزشکی بیان داشت: در شرایط تحریم، تمام دانشگاه ها باید به دقت، نیاز، مصرف و تهیه تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مراکز تابعه را مدیریت و برنامه ریزی نمایند.

وی اظهار داشت: در همین رابطه، سامانه ثبت اعلام کمبود تجهیزات پزشکی برای دانشگاه ها راه اندازی شد. با استفاده از این سامانه و به شرط ورود دقیق اطلاعات، می توان کمبودها را مدیریت کرد، همچنین در این سامانه دانشگاه های قطب می توانند نیازمندی های دانشگاه ها و مراکز خود را مشاهده و نیازمندی های دانشگاه را وارد کرده تا در اسرع وقت این کمبودها پیگیری و جبران شود.

مسائلی افزود: دانشگاه های قطب باید محور رسیدگی و مدیریت کمبود دانشگاه های همجوار قرار گیرند، همچنین جلسات قطب باید به صورت مدون با محوریت مدیریت تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی برگزار شود.

در ادامه نشست محمد مهدی علاالدین، سرپرست گروه نظارت بر تامین تجهیزات پزشکی به تشرح اقدامات و برنامه‌های مدیریت تامین و پیشگیری از کمبودهای تجهیزات و ملزومات پزشکی پرداخت.

بر اساس این گزارش تمامی دانشگاه ها موظف شدند میزان مصرف سال 1396 و نیاز سال 1397 خود را به صورت جزیی و دقیق برای اداره کل تجهیزات پزشکی ارسال تا برنامه ریزی لازم برای تامین با مشارکت آنها انجام گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید