شورای حقوق بشر سازمان ملل از تاجیکستان انتقاد کرد

کدخبر: ۲۳۹۳۸۸
اقتصادنیوز: شورای حقوق بشر سازمان ملل در سی و نهمین نشست خود در ژنو تاجیکستان را به دلیل مراعات نکردن حقوق شهروندان و تعقیب افراد دیگراندیش مورد انتقاد قرار داد.

به گزاش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ میشل باچلیت کمیسرعالی حقوق بشرسازمان ملل متحد در این نشست گفته است که شورای حقوق بشر این سازمان همچنان از ادامه سرکوب، فشار، تعقیب، بازداشتهای خودسرانه و رفتار خشونت بار با مخالفان سیاسی در کشورهای آسیای مرکزی و به ویژه تاجیکستان نگران است.

چندی قبل شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با بررسی پرونده محمدعلی هییت معاون به زندان ابد محکوم شده رئیس حزب نهضت اسلامی خواستارآزادی وی شده بود.

ازسوی دیگر خانم ویکتوریو نادیژدینا مسوول سازمان دیده بان حقوق بشر هیومان رایتس واچ که وضع حقوق بشر در تاجیکستان را نظارت می کند، می گوید که موضوع رعایت حقوق بشر در تاجیکستان نسبت به سالهای قبل بدترشده است.

وی معتقد است که به این موضوع درنشستهای سالانه شورای حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز اشاره می شود که ازسال 2017 بی احترامی به حقوق شهروندان، فشارها به زندانیان سیاسی، وکلای مدافع و زنان وکودکان افزایش یافته است. حتی برخی از قوانین حقوقی که حکومت تاجیکستان می گوید اصلاح کرده است نه تنها موجب بهبود اوضاع نشد، بلکه زمینه بدترشدن حقوق بشررا فراهم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید