نتانیاهو:

جنگی به ما تحمیل شود با قدرت اقدام می‌کنیم

کدخبر: ۲۳۹۵۷۳
نتانیاهو گفت اسرائیل باید «هر اقدامی که برای پیشگیری از جنگ لازم است، انجام دهد، اما اگر جنگی به ما تحمیل شد، ما با قدرت تمام علیه کسانی که می‌خواهند ما را بکشند، اقدام می‌کنیم.»
جنگی به ما تحمیل شود با قدرت اقدام می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، با وجود حادثه‌ای که این هفته برای یک هواپیمای روس در مدیترانه رخ داد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه گفت این رژیم به اقدام علیه ایران در منطقه ادامه خواهد داد.

بامداد سه‌شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتباط یک هواپیمای شناسایی «ایلوشین-۲۰» که بر فراز مدیترانه در حال پرواز بوده، قطع شده است. ساعتی بعد مشخص شد که همزمان با حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به «لاذقیه» سوریه، هواپیمای روس تصادفا هدف پدافند قرار گرفته و سقوط کرده است. مسکو تل‌آویو را به دلیل حمله «غیرمسئولانه» به سوریه عامل این حادثه دانسته و بر حق خود برای پاسخگویی تأکید کرده است.

با این حال، به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو امروز گفت اسرائیل باید «هر اقدامی که برای پیشگیری از جنگ لازم است، انجام دهد، اما اگر جنگی به ما تحمیل شد، ما با قدرت تمام علیه کسانی که می‌خواهند ما را بکشند، اقدام می‌کنیم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در مراسم یادبود نظامیان اسرائیلی کشته شده در جنگ ۶ روزه با اعراب در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، افزود: «در خاورمیانه، کسانی که برای کشتن ما تلاش می‌کنند، تحت رهبری ایران قرار دارند؛ ایرانی که آشکارا و به صراحت نابودی اسرائیل را خواستار می‌شود. وظیفه ما این است که از خود در برابر این خطر محافظت کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

در جریان هفت سالی که از جنگ سوریه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی بارها به بهانه مقابله با ایران نقاط مختلفی در سوریه را هدف قرار داده است. نتانیاهو این هفته در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از سقوط هواپیمای روس اظهار تأسف کرد، اما ایران و سوریه را مقصر این حادثه معرفی کرد و گفت تل‌آویو به اقداماتش در سوریه ادامه می‌دهد.

با این حال «یاکوف کدمی» از مقام‌های بلندپایه سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می‌گوید حادثه اخیر بر فراز مدیترانه احتمالا آزادی عمل تل‌آویو در اقدام نظامی در سوریه را محدود می‌کند. او این هفته به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «محتمل‌ترین مسئله این است که اسرائیل دیگر قادر نخواهد بود آن سطح از آزادی عمل را که پیش از این حادثه در آسمان سوریه داشت، داشته باشد.» 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید