هشدار امنیتی ترامپ به متحدانش در خاورمیانه

کدخبر: ۲۳۹۵۷۶
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به همپیمانان ایالات متحده در خاورمیانه گفت که آنها بدون واشنگتن امنیت نخواهند داشت.
هشدار امنیتی ترامپ به متحدانش در خاورمیانه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ترامپ پنجشنبه در توئیتی نوشت: ما از کشورهای خاورمیانه محافظت می کنیم. امنیت آنها بدون ما مدت زیادی دوام نخواهد آورد. اما آنها به تلاش برای بالاتر و بالاتر بردن بهای نفت ادامه می دهند. این را به خاطر خواهیم سپرد. اوپک باید همین حالا قیمت ها را پایین بیاورد. 

این توئیت در حالی است که نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیر اوپک (JMMC) روز یکشنبه 23 سپتامبر (یکم مهرماه) در الجزایر برگزار می شود.

ترامپ برای جبران کاهش احتمالی عرضه نفت ایران، لیبی و ونزوئلا خواسته است تا سایر کشورهای نفتی تولید خود را افزایش دهند. تحریم های آتی آمریکا علیه نفت ایران تاثیر دلخواه ترامپ را در پی نداشته و باعث افزایش بهای نفت شده است.

رئیس جمهوری آمریکا اواخر خرداد ماه در توئیتی نوشته بود: بهای نفت به شدت افزایش یافته است. این کار اوپک است و اصلا کار خوبی نیست!

وی در آستانه نشست وزرای نفت اوپک در اوایل تیر ماه نیز در توئیت دیگری اعلام کرد: امیدوارم که اوپک تولید خود را بطور قابل ملاحظه ای افزایش دهد، نیاز است تا قیمت (نفت) را پایین نگاه داشت.

نفت و سایر مسائل منطقه ای زمینه های فراهم کرده تا ترامپ به اعراب حمله کند. او خواستار آن شده تا کشورهای منطقه از جمله اعراب هزینه حضور نظامی آمریکا در سوریه را پرداخت کنند.

همچنین شبکه خبری «سی ان ان» اواسط فروردین ماه در گزارشی به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ در گفت و گوی تلفنی با یکی از حکام عرب خلیج فارس به او هشدار داده در صورت خروج آمریکا از منطقه آن ها دو هفته هم نمی توانند در جایگاهی که هستند باقی بمانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید