درخشش فوتبالیست ایرانی بدون شلوار رنگی و حاشیه !

کدخبر: ۲۳۹۷۳۴
اقتصاد نیوز: از آن شلوار رنگارنگ و حواشی حضور در پرسپولیس که بگذریم، لیگ نروژ برای سوشا مکانی حال و هوای دیگری دارد. در کشوری سردسیر و لیگ دوم آن، انگار مسیر موفقیت سوشا آسان‌تر از ایران طی می‌شود. بعد از حضوری نصف و نیمه در نفت‌آبادان، مکانی برای بار سوم تصمیم گرفت پیراهن میوندالن را بپوشد. باشگاهی نه چندان پرافتخار در لیگ برتر نروژ اما مشهور و مدتی در دسته دوم.
درخشش فوتبالیست ایرانی بدون شلوار رنگی و حاشیه !

به گزارش اقتصاد نیوز، سوشا مکانی نخستین بار زمستان 95 به نروژ رفت تا برای میوندالن بازی کند. او بعد از پایان حضور در پرسپولیس و روزهایی که از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد بازی دریافت کرد، بار سفر بست و به شهر کوچک میوندالن رفت. ماحصل تلاش مکانی در نیم فصل، انجام 13 بازی و دریافت 2 کارت زرد بود. آماری که باعث شد استروم‌گودست در لیگ برتر نروژ سراغ او بیاید و برای حراست از دروازه خود، این دروازه‌بان ایرانی را جذب کند.

مکانی در استروم‌گودست توفیقی به‌دست نیاورد. یک بازی 90 دقیقه‌ای انجام داد و سپس به لیگ ایران برگشت تا شاگرد فراز کمالوند در نفت‌آبادان شود. سوشا 6 بار برای نفت بازی کرد اما این کافی نبود تا قراردادش تمدید شود. هر چند خودش هم علاقه‌مند بود دوباره به نروژ برگردد تا هم لژیونر شود و هم مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار بگیرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی که نشان داده علاقه ویژه‌ای به بازیکنان ایرانی حاضر در فوتبال اروپا دارد.

سوشا که حالا به مرز 31 سالگی رسیده، از هفته هفدهم در ترکیب میوندالن قرار گرفت. حضور او، نتایج میوندالن را از این رو به آن رو کرد. در 7 دیداری که مکانی درون دروازه تیم نروژی قرار گرفته، میوندالن 5 بازی را با پیروزی به پایان برده و 2 تساوی نیز به‌دست آورده. یعنی کسب 17 امتیاز از 7 بازی و البته بدون حتی یک شکست.

یکی از دلایل کسب این نتایج درخشان، قطعا حضور مکانی درون دروازه میوندالن است. این تیم با سوشا، هفته هفدهم با نتیجه 2 بر یک نست‌سوترا را برد، هفته هجدهم با یک گل استرومن را شکست داد، هفته نوزدهم ساندنس را با 2 گل از پیش‌ رو برداشت، هفته بیستم مقابل آسانه به تساوی یک بر یک رسید، هفته بیست و یکم سوگندال را با نتیجه 4 بر 3 برد، هفته بیست و دوم مقابل نوتودن تساوی ارزشمند یک بر یک را به‌دست آورد و در هفته بیست و سوم هم موفق شد با 2 گل در زمین ترومس‌دالن به برتری برسد.

آمار مکانی در میوندالن، انجام 7 بازی، حضور 630 دقیقه‌ای در زمین و 6 گل خورده است. سوشا 3 بار کلین‌شیت کرده و هر 105 دقیقه یک گل دریافت کرده که آمار مناسبی برای این دروازه‌بان ایرانی در نروژ است. درخششی که باعث شده سوشا جلوتر از 2 دروازه‌بان کامرونی و نروژی میوندالن، در ترکیب اصلی این تیم قرار بگیرد و درون دروازه بایستد.

وگارد هانسن، سرمربی 49 ساله میوندالن که از سال 2011 روی نیمکت این تیم حضور دارد، سوشا را به دروازه‌بانی ترجیح داده که عضو تیم ملی کامرون است. تیمی مطرح در قاره آفریقا با افتحاراتی فراوان. گئورگیس بوکوی نام این دروازه‌بان است که در تمام اردوهای 2 سال اخیر تیم ملی کامرون حضور داشته و مورد توجه سرمربی این تیم قرار گرفته است.

میوندالن با حضور سوشا، از 23 بازی 46 امتیاز به‌دست آورده و در جایگاه دوم جدول رده‌بندی ایستاده. میوندالن فعلا در منطقه صعود قرار دارد و با تنها 3 امتیاز اختلاف نسبت به تیم اول، امیدوار است صدرنشین لیگ دو نروژ شود.

در هفته بیست و چهارم، میوندالن باید مقابل آله‌سوند بازی کند. تیمی که در صدر قرار گرفته و رقیب جدی میوندالن برای کسب عنوان قهرمانی است. اگر میوندالن در خانه و ورزشگتاه ایساچسن بتواند حریف قدرتمند خود را شکست بدهد، می تواند حتی به صدر جدول رده‌بندی برسد و گام محکمی برای صعود بردارد. اتفاقی که اگر رخ بدهد، نقش سوشا در این موفقیت غیر قابل انکار خواهد بود. دروازه‌بانی که در مقدماتی جام جهانی 2018 ، مقابل سوریه و در روز تساوی صفر بر صفر ایران در ترکیب تیم ملی قرار گرفت. او هنوز هم امیدوار به حضور در فهرست کی‌روش است، البته به‌شرطی که دروازه‌بان‌های دیگر متزلزل ظاهر شوند و او بتواند افتخاری ویژه در نروژ به نام خود ثبت کند.

منبع:ایران ورزشی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید