دبیرکل کارگزاران سازندگی:

روحانی اگر نمی‌تواند شفاف درباره علت بن‌بست خود توضیح دهد، قهرمانانه کنار برود

کدخبر: ۲۳۹۷۹۹
اقتصادنیوز: دبیرکل کارگزاران سازندگی از حسن روحانی خواست اگر نمی‌تواند شفاف درباره علت بن‌بست خود توضیح دهد، استعفا دهد و قهرمانانه کنار برود!

به گزارش اقتصادنیوز کرباسچی در گفت‌وگو با ماهنامه اندیشه پویا ضمن انتقاد از عملکرد روحانی و دولت وی گفته او می‌تواند با استعفا، به عنوان یک قهرمان کنار برود و اما اگر استعفا را به مصلحت نمی‌داند باید از خواب سنگین برخیزد و روشن و شفاف با مردم روبرو شود.

او درباره استعفا گفته است: این تصمیم سختی است اگر او نمی‌تواند کاری کند می‌تواند به عنوان یک قهرمان کنار برود و بگوید ایهاالناس من می‌خواستم کاری کنم نشد، به دیوار بسته خوردم و حالا کنار می‌روم. این ممکن است کمک کند که اگر او قهرمان نیست حداقل منفور هم نشود».

کرباسچی در عین حال افزود که اگر آقای روحانی معتقد است کناره‌گیری‌اش «به نفع مصالح ملی کشور نیست»، باید تلاش کند که «روشن و دقیق حرکت کند.»

دبیرکل کارگزاران سازندگی گفت عملکرد دولت حسن روحانی آن چیزی که او و همفکرانش تصور می‌کردند، نبوده است.

به گفته کرباسچی، برخی از انتقادها به روحانی در سال 92 نیز مطرح بود ازجمله اینکه او «نوعی خصلت سنگین وزنی در امور اجرایی دارد.»

وی تاکید کرد روحانی یک مدیر نشسته است، درحالی که رئیس‌جمهوری باید یک مدیر ایستاده و اجرایی فعال در صحنه باشد.

وی تاکید کرد دولت حتی در زمینه اقتصاد هم غیرکارشناسی عمل کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت باید به دولت «نهیب زد تا از این خواب سنگین بیدار شود.»

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: «اول ببینیم آقای جهانگیری، معاون اول کارگزارانی است یا معاون اول خودش. متاسفانه اداره کشور ما اداره حزبی نیست.»

وی تاکید کرد اگر آقای جهانگیری بخواهد حزبی عمل کند نهادها و مجموعه‌ها و حتی خود آقای روحانی به او ایراد می‌گیرند که چرا حزبی عمل می‌کنید؟ او می‌گوید اگر خدمتی از من ساخته است با این شرایط است که حزبی نباشم و اعلام می‌کنم که در جلسه حزب شرکت نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که «پس شما از آقای جهانگیری تبری می‌جوئید»، گفت: «واقعیت این است که آقای جهانگیری از ما تبری جسته ... و اعلام کرده من در شورای مرکزی حزب نیستم ما در کشور متاسفانه هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که کشور را باید احزاب اداره کنند نه اشخاص».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید