روزنامه اسرائیلی «معاریو» پس از 30 دهه فاش کرد؛

پیشنهاد برافراشتن پرچم عربستان سعودی در مسجدالاقصی

کدخبر: ۲۳۹۹۲۳
اقتصادنیوز؛ روزنامه اسرائیلی معاریو در مطلبی نوشت: «اسحاق شامیر» نخست‌وزیر اسبق اسرائیل در دهه هشتاد میلادی به پادشاه وقت عربستان سعودی پیشنهاد برافراشتن پرچم عربستان در مسجدالاقصی در مقابل نرم شدن موضع فلسطین را دادند، اما او در آن زمان این پیشنهاد را رد کرد.
پیشنهاد برافراشتن پرچم عربستان سعودی در مسجدالاقصی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ روزنامه اسرائیلی «معاریو» در گزارشی از نزدیک شدن رژیم اسرائیل به پروند‌ه‌های منطقه و تهدیدات آن انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، معاریو نوشت ائتلاف موجود میان «اسرائیل، عربستان و آمریکا» در تمامی جبهه‌های لبنان، سوریه، عراق، یمن و عربستان به سختی شکست خورده است.

این روزنامه اعلام کرد عمر روابط محرمانه میان «اسرائیل» و عربستان به دهها سال پیش و دوره «اسحاق شامیر» نخست‌وزیر اسبق اسرائیل در دهه هشتاد میلادی بازمی‌گردد، شخصی که به وی پیشنهاد برافراشتن پرچم عربستان در مسجدالاقصی در مقابل نرم شدن موضع فلسطین را دارند اما او در آن زمان این پیشنهاد را رد کرد.

معاریو در ادامه تأکید کرد پس از فوت «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه سابق عربستان و تعیین برادر وی «سلمان» به جای او و نیز منصوب شدن «محمد بن سلمان» به ولی‌عهدی و ریاست وزارت دفاع روابط میان رژیم صهیونیستی و ریاض شاهد پیشرفت بزرگی بوده است.

اکنون و در سایه تحولات پیچیده غرب آسیا و طرح جدید آمریکا واسرائیل تحت عنوان «معامله قرن» بسیاری از کشورهای عربی و در رأس همه آنها عربستان سعودی روابط مخفی خود با تل‌آویو را علنی کرده‌‌اند و برخی رسا‌نه‌های این کشورها به منبر صهیونیست‌ها تبدیل شده؛ تعدادی از نویسندگان عرب از جمله برخی روزنامه‌نگاران سعودی نیز علنا به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فرا می‌خوانند.

معامله قرن طرح آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی است که در آن پایتخت دیگری به جز قدس برای دولت فلسطین معرفی می‌شود. 

«الخلیج آنلاین» هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد کشورهای عربی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدارهایی محرمانه برای تغییر خطوط کلی آرمان فلسطین برگزار کرده‌اند.  در این دیدارها که در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شده، شخصیت‌های فلسطینی در خارج و مقاماتی از دولت آمریکا حضور داشته‌اند.

منابع آگاه مصری که به دلیل حساس بودن مناصبشان خواسته‌اند نامشان فاش نشود، اعلام کردند ابوظبی تا کنون حداقل میزبان سه دیدار بوده و مقامات اماراتی، عربستانی و مصری به علاوه فلسطینی‌های معارض در این دیدارها شرکت‌ کرده‌اند و همه اینها تحت نظارت دولت آمریکا بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید